Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Ja, det verkar ju onekligen va lite väl mycket vatten, och lite väl öppet in mot kupen, en avskärmning hade nog inte skadat.
av Nicco
Jag har faktiskt tittat på min egen bil (likadan som din) när jag såg den här tråden första gången. Jag ser inget droppande vatten alls i min bil, varken efter tvätt eller vid regn. Jag kan inte tänka mig att just min bil skulle råka vara extra tät runt takluckan.

Jag hade inte nöjt mig i ditt fall. Den där filmen borde någon på återförsäljaren reagera på...
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Skulle absolut gå till ARN om Volvo vägrar häva köpet när dem försökt 4(!!!!) gånger utan framgång... Blir lite rädd själv när man går i väntans tider på en v60 med taklucka, detta blir att kontrolleras direkt!
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag skall aldrig mer köpa bil med taklucka... Risken det innebär uppväger inte det extra ljusinsläppet.
av pellz0r
Fyfan... Har taklucka på V60n och har märkt att det skvätte in några droppar på mig när jag tvättade bilen i en automattvätt med rejält högtryck och de gled över taket...Ska nog ta en närmare titt vid regn osv. :shock:
Användarvisningsbild
av Zanders
Ja det här är definitivt sista gången jag köper en taklucka också, ärligt talat så blev det nog sista volvon också.Synd för bilen är fantastiskt skön att köra men bemötandet jag har fått har varit under all kritik.
av Kluster
Nä men nej, nu börjar jag få ont i magen när jag läser om detta med droppar från takluckan.

I slutet på april hämtade vi ut vår nya V60 MY2015 som gått 1350 mil som demo-bil med just taklucka (SUMMUM Business Editions PRO-utrustad) och det första jag tänkte "varför taklucka?".

Måste undersöka vidare om det är även droppar i vår bil :shock:
Användarvisningsbild
av Zanders
ja det hade varit lite intressant att veta hur andras takluckor ser ut så man har någon referens. Jag har endast kollat på 2 st andra bilar och dem har inte haft en enda droppe.
av pellz0r
Kände lite runt luckan på bilen igår och kunde känna lite blött nere i "rännan", men ingen annanstans kring takluckeområdet...regnade rätt kraftigt igår, men det känns lite oroande. :???:

Istället för polering och lackskydd va[…]

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Fick pris på byte av batteri för total[…]