Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har också dubbelvagn som går in bra och med skapligt mkt utrymme bredvid. Ska nog köpa galler till i sommar så man kan lasta på höjden utan att vara orolig för att det flyger fram saker.

Bi är två vuxna och två barn där båda fortfarande sitter bakåtvända. Snart 4 respektive 1 år.
En semesterbild.

Det som fick plats var:
3 resväskor "ryanair modell" mot ryggstödet
2 st papperspåsar (sängkläder, skor jackor)
1 st kasse med mat (inte på bild)
2 st lådor öl
+ diverse saker under golvluckan
samt en Emmaljunga Viking och då var det inget som var lastat över ryggstödet så jag hade fri sikt bakåt.

Nu har vi sittdelen monterad och då går den in på längden så det finns bra plats kvar att packa på.
DSC_1924.JPG
DSC_1924.JPG (1.69 MiB) Visad 967 gånger
Hunden i takboxen? Eller menar du att vagnen får plats där uppe?! :)
joel80 skrev:Hunden i takboxen? Eller menar du att vagnen får plats där uppe?! :)
Haha hunden får fortsatt åka i bagaget men då är det chanslöst att få in hela vagnen i bagaget. Barnvagnschassit får därför åka takbox :)
poseidon skrev:Är typ inte V60 fel bil att köra om man måste åka runt med takbox 365 dagar om året?
Det kan man tycka men jag tycker inte att det finns några trevliga alternativ. De enda kombibilar som är tillräckligt stora för att allt ska få plats är i princip Skoda Superb, Volvo V70 och Ford Mondeo. Skoda går bort direkt då det är en Skoda...nya Mondeon skulle jag kunna tänka mig när den släpps med fyrhjulsdrift men då är den alldels för dyr som ny för att vara just en Ford. V70 kvar då men det känns fruktansvärt tråkigt att byta från en V60 till en V70. Då kör jag hellre med takbox på tills att barnet blivit tillräckligt stort för att vi ska kunna ha en mindre vagn :)
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)