Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har iofs V60 och jag blev förvånad över hur stor skillnad jag kände sen om det är mappning eller vad det är vet jag inte. Den är klart alertare.
Köp polestar! Bara märket är värt 5000 :wink:
Är det någon som själv gjort ett ärligt blindtest och märker av någon skillnad? Lägger man ut några tusen på att förbättra bilen så är det ju klart att man upplever en skillnad.. annars har man ju gjort en dålig affär och det vill väl ingen. :)
Missförstå mig inte, menar inte att det inte blir någon skillnad, jag har aldrig testat själv men funderade mest på hur mycket placebo-effekten spelar in? För på papperet är det inte ens 5% effekthöjning.
Mailade till Polestar om en eventuell uppdatering...

"Vi undersöker kontinuerligt nya motorer/årsmodeller(bl.a. nämnt motoralternativ) men kan dessvärre inte kommunicera några datum för lansering av en optimering."

Låter inte som om det kommer något... Men man ska aldrig säga aldrig
De har ju redan släppt sin optimering. Jag förstår inte varför det är så svårt för dig att smälta. De har ju typ 50 produkter redan och inte en enda gång har man släppt en ny biffigare trimning. Det är inte polestars grej, polestar är helt inom ramarna för volvos fulla krav på livslängd i alla extrema miljöer och alltid hålla utsläppen. Det är inget du kommer få några större mängder effekt ur nånsin.
Har en S60 D5 -11 med BSR trimmet. Haft det sedan bilen var ny. Motorn blir framför allt betydligt starkare vid högre varvtal. Skillnaden från botten är inte stor men det märkt ändå tydligt. Och då jag känner folket på BSR eftersom jag är från Växjö där dom håller till så vet jag att turbon för låga varvtalen laddar nästan max original. Men den stora på högre har mycket kvar att ge. Dom ändrar även hur lådan växlar. Kontentan är att skillnaden är mycket stor.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]