Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kite skrev: Annars kan jag tycka att det är märkligt att man inte kan köra hjälpvärmare om man önskar och ändå har värmaren i bilen.
Om det nu är skillnad mellan bensin och dieselvärmare, förutom bränslet, så kan man ju alltid använda direktstart om man vill få varmt i bilen fortare. :|
Hur lång tid tar det att bli lite varmt i kupé n vid start i säg 1 a' 2 minusgrader med en D4 VEA som har en vanlig tillsats värmare? Alltså ingen VOC. Jag tycker det tar minst 10 minuter.
MångaVOLVO skrev:Hur lång tid tar det att bli lite varmt i kupé n vid start i säg 1 a' 2 minusgrader med en D4 VEA som har en vanlig tillsats värmare? Alltså ingen VOC. Jag tycker det tar minst 10 minuter.
För alla dieslar beror det på hur du kör. Fis-körning i stan eller direkt ut på motorväg i 120? Stor skillnad. Belastningen gör allt.
StringerBell skrev:
MångaVOLVO skrev:Hur lång tid tar det att bli lite varmt i kupé n vid start i säg 1 a' 2 minusgrader med en D4 VEA som har en vanlig tillsats värmare? Alltså ingen VOC. Jag tycker det tar minst 10 minuter.
För alla dieslar beror det på hur du kör. Fis-körning i stan eller direkt ut på motorväg i 120? Stor skillnad. Belastningen gör allt.
Jag får bosätta mig på Hallandsåsen. Där är en backe med bra lutning. :D
StringerBell skrev: För alla dieslar beror det på hur du kör. Fis-körning i stan eller direkt ut på motorväg i 120? Stor skillnad. Belastningen gör allt.
Jo, tack. Numer är det 40-30-40 genom samhället direkt när jag startar. Det är ungefär tre kilometer. Den sträckan är "förlorad" ur uppvärmningssynpunkt. Utan tillskottsvärmen hade man fått frysa nu på vintern. :wink:
Severin skrev:Vad för skillnad gör det att ändra varvtalet på fläkten i värmaren?

Första gången jag var inne på Volvo för att ta bort 3 startförsök spärren höjde dom till 5000rpm vilket jag inte tyckte blev nån skillnad
Varvtal på värmaren vet jag inte. Jag menade skämtsamt att värmen kommer när jag varvar motorn till 7000 varv. ;)
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]