Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skulle nog vilja påstå att en tidig my16 bil håller värdet bättre än en sen my15. Sen håller jag med om att ocean race är riktigt prisvärt nu, de bilarna brukar hålla sig bättre i värde. Skulle valt T5. Visst är r-design snyggt men då ska man ha ixion gen.2 19" oxå, då ser bilen riktigt fet ut. :)

Själv hade jag nog valt en V70 T5 sport då det är bättre erbjudande på den och den håller bättre andrahandsvärde än V60. :)
Precis som med produktlivscykler (mer rabatt ju senare) jämnar det även ut sig under modellår.

I bästa fall är ju en tidig MY16 värd 10-15 000 mer än en sen MY15 vid försäljning om 3-4 år.

Men Ocean Race för 9900 är ju ett kap och eliminerar fördelen som en årsmodell ger gällande andrahandsvärde. ORE är hett på andrahandsmarknaden och kostar bara 2000 mer än metallic som ingår.

Hade det rört sig om XC60 ingår även vinterhjul f n. Det kan komma ett vinterhjulserbjudande på V60 också, eller något annat. D4 AWD aut är ju den mest prisvärda nu med AWD+aut på köpet (men gammal motor).
PH
Köper man 2016 års modell direkt när den kommer ut kan man till alla som undrar, i 1,5 år säga att man har en bil av årets modell :D. Med en sen 2015 kan man bara säga det i drygt ett halvår, alltså bara ca en tredjedel av tiden. T ex kan jag själv, sedan 2 veckor tillbaka inte längre säga att jag har årets modell :cry:

Självklart T5! Bara namnet gör valet givet för oss som varit Volvointresserade sedan 90-talet. Den är mjukare, R-design är väl sänkt? Automat. Volvomotor istället för Fordmotor.
tycker du att T3 räcker för dig,har du provkört den köp då R design. Allt handlar inte om HK heller. Jag valde mellan D4181 R design eller D5 och tog D4 istället. Skillnaden blev 34hk men jag gillad R design.testa båda motoralternativ och se.
sony skrev:tycker du att T3 räcker för dig,har du provkört den köp då R design. Allt handlar inte om HK heller. Jag valde mellan D4181 R design eller D5 och tog D4 istället. Skillnaden blev 34hk men jag gillad R design.testa båda motoralternativ och se.
Jag har en T3 -11 redan, men det blir nog kanske en T5, lite roligare med förändring. Men det är ju det här med årsmodell, ja jag vet inte. Eller är det för tidigt att byta in bilen efter 4 år?

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]

Du måste alltid nolla boxarna när du sk[…]

V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en lit[…]