Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Verkar rimligt, men riktigt så mycket tror jag inte du behöver ta.

Tro f-n att vattnet letar sig över till klacken när dom ligger så nära som dom gör.
av Sharkbait
Så teoretiskt sett kan alla som har detta panoramatak få detta vattenläckage?

Eller har Volvo rättat till denna "konstruktionsmiss" på nyare modeller?

Hur kan Volvo inte upptäckte detta under alla deras tester? Detta kunde man redan räkna ut när Volvo lanserade detta panoramatak. Kul att köpa en bil för 300 000 - 500 000 kr och sedan läcker det in vatten genom panoramataket. Oavsett om Volvo fixar "konstruktionsmissen". Ännu märkligare blir det när Volvo verkstäder ställer sig frågande till denna "konstruktionsmiss". Borde det inte gå ut ett massutskick med uppmaning till alla ägare av Volvo bilar med panoramatak att åka till närmaste Volvo verkstad för att åtgärda "konstruktionsmissen". Eller det kostar pengar för Volvo så det gör de väl inte.
av jonasuppling
Jo tycker det. Min ÅF "säger" att dom aldrig har hört om detta. Samma sak med att låset fryser på vinter var tydligen ovanligt med enligt dom. Alla jag känner som har v70 mm har samma problem.
Användarvisningsbild
av MartinS
Sharkbait skrev:Så teoretiskt sett kan alla som har detta panoramatak få detta vattenläckage?
Japp
Sharkbait skrev:Eller har Volvo rättat till denna "konstruktionsmiss" på nyare modeller?
Inte vad det verkar. Vore intressant om någon med en faceliftad bil kunde kolla hur klackarna sitter på den.

/Martin

Har du verkligen 3,5 bar i bränsletryck..? Hu[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i di[…]

Recharge frågor

Volvo införde en ny drivlina mitt i års[…]

Extra ljus

Ja, paketet med dongel och powerunit.