Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inte för att jag tycker att man ska stå på tomgång i all evighet men det är väl bara att låsa med det fysiska nyckeln?
Otroligt att en tråd kan handla om så mkt "nonsens" utifrån den aktuella frågan!
Kan bilen (V60) låsas utifrån på något sätt med motorn igång?!
Ja eller nej, och om ja.., hur?
Användarvisningsbild
av SvenB
MrAnderzon skrev:Om du har voc, Ja. Då går det BARA att starta motorn med appen om bilen är låst.
Om det verkligen är så är det en "korkad" funktion enligt mig. Den borde hamna i tråden "Din Volvos mest onyttiga tillbehör/funktion". Men eftersom jag inte har det, kan jag inte skriva där. Vad i herrans namn skall man kunna starta bilen när man inte är i den? ??:-/
Användarvisningsbild
av SvenB
122Sport skrev:Otroligt att en tråd kan handla om så mkt "nonsens" utifrån den aktuella frågan!
Jag är böjd att hålla med dig.
SvenB skrev:
MrAnderzon skrev:Om du har voc, Ja. Då går det BARA att starta motorn med appen om bilen är låst.
Om det verkligen är så är det en "korkad" funktion enligt mig. Den borde hamna i tråden "Din Volvos mest onyttiga tillbehör/funktion". Men eftersom jag inte har det, kan jag inte skriva där. Vad i herrans namn skall man kunna starta bilen när man inte är i den? ??:-/
Om man skiter i miljön så kan man kyla bilen på sommaren....eller värma på vinter. Visst kanske inte miljövänligt men en värmare som går en timma är ju lika illa som tomgång några minuter. Ska man hårddra det så är ju allt onödigt som är bekvämt.
Micce1980 skrev:Inte för att jag tycker att man ska stå på tomgång i all evighet men det är väl bara att låsa med det fysiska nyckeln?
Någon som prövat att låsa med den fysiska nyckeln? Fungerade på min förra Volvo i alla fall, men det var ju en -00 förvisso. :wink:
Lås/larma av, starta motorn, lås med en fysisk nyckel. Klart...
Ojoj är man miljöbov för man låter bilen stå på tomgång och bli varm på vintern?

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]

Du måste alltid nolla boxarna när du sk[…]

V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en lit[…]