Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agb007
Jag tog bilden på min telefon utan att den var synkad vid tillfället
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
hakank skrev:
EbbevonVolvo skrev:Hänger på och frågar från vilken årsmodell denna funktion finns. Jag har en 2012:a, fungerar det på en så gammal bil?
Har du röststyrning i bilen? Det är iaf en förutsättning misstänker jag.
Nä............ Det har jag inte.........................
Vad snål den personen var som köpte "min" bil som ny. Att han inte valde det heller. ;)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Honke skrev:Låter som en trevlig funktion! Hittar dock inget om att aktivera notiser på bt i telefonen (iphone 6)! Måste bil o telefon vara synkade för att få fram det valet att aktivera notiser?
Gp in på blutooth enheter på telefonen, välj "i" på bilens anslutning och aktivera notiser.
Användarvisningsbild
av Honke
Ja jag gör det o får upp sammasommni andra fast raden med notiser finns inte :(
Räcker det att uppdatera iOS tro?
av agb007
Honke skrev:Ja jag gör det o får upp sammasommni andra fast raden med notiser finns inte :(
Räcker det att uppdatera iOS tro?
Jag hade oxå strul med det där.
Jag tror att jag löste genom att ta bort parkopplingen och sedan göra om den igen.
av CHSC
Honke skrev:Okej ska testa det när jag landar i bilen! Nu blev jag lite förhoppningsfull :)
Om du går in under blutooth ska du hitta din bil där och om du inte sitter i bilen står det ej ansluten och ett litet "i". trycker du på i får du upp fler val.
Användarvisningsbild
av Honke
CHSC skrev:
Honke skrev:Okej ska testa det när jag landar i bilen! Nu blev jag lite förhoppningsfull :)
Om du går in under blutooth ska du hitta din bil där och om du inte sitter i bilen står det ej ansluten och ett litet "i". trycker du på i får du upp fler val.

Ja det är det jag gör men raden med notiser kommer inte upp, de andra valen får jag upp!
Ska testa sen att ta bort parningen och göra om den som någon ovan hade gjort.
Användarvisningsbild
av Honke
Nej inte heller funkade att para om bil o telefon. Kan det vara så enkelt att min bil my12 inte stödjer detta? Har röststyrning i bilen.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]