Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Med mina 202cm kan jag fetglömma taklucka i s/v60, i xc60,funkar det dock fint med panoramatak.

Hoppas du får oljebrännaren såld! :-)
av mikebike
MartinS skrev:Med mina 202cm kan jag fetglömma taklucka i s/v60, i xc60,funkar det dock fint med panoramatak.
Jag är ju bara 193 och efter en trafikolycka för 14 år sedan när jag bröt ryggen är jag lite kutryggig.
Det är möjligt att det funkar, men Bilia hade ingen V60 med taklucka som jag kunde provsitta.
Om jag kan acceptera taklucka finns det betydligt fler bilar att välja mellan.
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
mikebike skrev:
MartinS skrev:Med mina 202cm kan jag fetglömma taklucka i s/v60, i xc60,funkar det dock fint med panoramatak.
Jag är ju bara 193 och efter en trafikolycka för 14 år sedan när jag bröt ryggen är jag lite kutryggig.
Det är möjligt att det funkar, men Bilia hade ingen V60 med taklucka som jag kunde provsitta.
Provsitta denna då?
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=21&w=3
av mikebike
Verkmästarn skrev:
mikebike skrev:
Provsitta denna då?
Jo, jag har sett den, men det är en privatperson och jag vill inte agera "däcksparkare" förrän jag sålt min gamla bil.
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
mikebike skrev:
Verkmästarn skrev: Provsitta denna då?
Jo, jag har sett den, men det är en privatperson och jag vill inte agera "däcksparkare" förrän jag sålt min gamla bil.
Förstår dig, men gör som jag. Hör av dig till killen, förklara situationen och att du eventuellt är intresserad av en sådan bil som hans och säg att du är osäker på om du får plats. Fråga om det skulle gå för sig att komma och kolla på bilen trots att du på inget sätt kan garantera att det blir affär.
Den killen jag handlade bil av var supertrevlig och det var inga som helst problem att testa utan att lova något. Hans inställning bidrog faktiskt till att jag valde just hans bil. :)
av Rudolfs
mikebike skrev:
Verkmästarn skrev: Jag är ju bara 193 och efter en trafikolycka för 14 år sedan när jag bröt ryggen är jag lite kutryggig.
Provsitta denna då?
Jo, jag har sett den, men det är en privatperson och jag vill inte agera "däcksparkare" förrän jag sålt min gamla bil.[/quote]

Kom till Strömögatan 12 i kista till BDS butiken här så ska du få provsitta o klämma på min V60 My15 med lucka bäst du vill :)
av mikebike
Tack Rudolfs, men jag har nog inte vägarna förbi Kista den närmaste tiden.

Nu skall jag hämta bilen på Webasto-Center. De hittade inget fel på värmaren. Tydligen skall det lukta polsk långtradare! ?:-/
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
mikebike skrev:Tack Rudolfs, men jag har nog inte vägarna förbi Kista den närmaste tiden.

Nu skall jag hämta bilen på Webasto-Center. De hittade inget fel på värmaren. Tydligen skall det lukta polsk långtradare! ?:-/
Nu vet jag inte vad de har för möjligheter, men det går att justera förbränningen för att minska rök/lukt på originalvärmaren. Händer också att insuget täpper igen eller att avgasröret spricker eller blir tätt. Även då kan du få problem med ovanligt mycket rök/lukt.
av Lövet
mikebike skrev:Nu skall jag hämta bilen på Webasto-Center. De hittade inget fel på värmaren. Tydligen skall det lukta polsk långtradare!
Det är så diesel utan katalysator och partikelfilter luktar.
av mikebike
Verkmästarn skrev:
mikebike skrev:Tack Rudolfs, men jag har nog inte vägarna förbi Kista den närmaste tiden.

Nu vet jag inte vad de har för möjligheter, men det går att justera förbränningen för att minska rök/lukt på originalvärmaren. Händer också att insuget täpper igen eller att avgasröret spricker eller blir tätt. Även då kan du få problem med ovanligt mycket rök/lukt.
De har justerat förbränningen så att den är optimal nu. Den gick 11% fetare förut.
Vi får väl se om hjälpte....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]