Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Viktor89 skrev:http://www.blocket.se/halland/Volvo_XC6 ... .htm?ca=11

Den vore något!
Den där bilfirman har man varit inne alldeles för mycket på Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dom har gott gratis kaffe där inne iallafall! ; )
av perhall
volvoc70cab skrev:Köpte en Xc60 FWD D5 manuell Summum 2010. Då jag inte kör mer än max 1000 mil om året skulle nog en XC60 med bensinmotor varit klokare. Funderade att byta för ett tag sedan, men det gick inte p.a. värdeminskningen. Så jag behåller bilen ett tag till. Har i stort sätt bara använt den till resor till Italien två gånger om året.Då vi även har en C70 cab så blir det även en resa med den. Jag betalar ungefär 3500 kronor i försäkring (hel). Då jag försäkrar den hos Lf så fick vi i år tillbaka 1000 kr per försäkring, så den verkliga kostnaden är 2500 per år. Ps. vi bor i en stad med cirka 80.000 innevånare. Sen verkar det som att värdeminskningen avtar efter ett par år uttryckt i pengar. Att bilen tar cirka 0.5 liter per mil vid långkörningar är ointressant då värdeminskningen är den stora posten. Om jag skulle köpa en begagnad bil skulle den inte fått gått mer en max 7-8000 mil. Då har jag minst 2000 mil som en garanti om jag skulle råka ut för någon stor kostnad då maskinskade försäkringen fortfarande gäller. Till sist lycka till med ditt bilköp.
XC60 D5 FWD manuell?? Har det nånsin funnits??
Användarvisningsbild
av Zanders
Det står d3/d4 och det gäller som sagt 2.4l motorn vilket i princip är en D5. Så kolla att det är 2.4l vilket jag är väldigt tveksam till att den existerar i benämningen d3..
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Gå in på bilpriser och värdera DRH190 då får man upp D5 fwd
av ansjo
Zanders skrev:Det står d3/d4 och det gäller som sagt 2.4l motorn vilket i princip är en D5. Så kolla att det är 2.4l vilket jag är väldigt tveksam till att den existerar i benämningen d3..
Hette inte den D3 i my 11 och 12?
Användarvisningsbild
av Xioz
Viktor89 skrev:Jag kanske va lite otydlig, jag har inte tänkt köpa nån med 20k mil på nacken, menade bara att jag sett en för 230k och därmed står dom sig prismässigt, även efter 4,5 o 6 år. Xioz menade väl att de va bättre att köpa ny än 3 år gammal T6a...
I övrigt, nån som vet om delarna är dyrare till T6 jämfört me D3,D5? Typ bromsskivor etc. Antar att försäkringen är skyhög..
Har vart i träsket köpa beg / nytt

Blev nytt efter jag insåg att beg var på togk för dyra kollade då oxå rdesign 10k mil -11B , 290k utan problem. Då får man ändå en med många mil och 3-4år gammal, tänk dig var den är värd efter 3 år. Köpa nytt för ca 100k extra sen måste man inte ha allt valde Ocean race, PRO , drag , VOC, 20" , 17 vinterdäck, driver alert + in/ut backspeglar, samt förrarstol i el. Kostade ca 100k extra mot beg.

Sen räknar man med nybils garanti / försäkring / 99kr / serviceavtal, så blir det nog billigare än inte ha lån på de 100k som en beg. kostar. 100k *3% = 3000 efter reducering = 2100kr. kostar 100k extra / år = 175kr / månad.

Servicevatal på xc60 =316kr eller nått. sparar 200kr/ månad.
Försäkring sparar 300kr / månad
Nybilsförsäkring ? värt nått

Sen får du en ny bil ? snyggare inredning snyggare utsende.

Ja ja nu har jag skrivit av mig lite :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja det är väldigt bra erbjudande på xc60 nu men det är ju mycket pengar att slanta upp, men just nu ingår det vinterhjul när man köper ny xc60

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]