Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trollet99
Suunto skrev:Idag strular VOC igen!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Samma här och det har gjort det sen i fredags. Har ringt supporten 5 gånger och till sist fick jag prata med en person som lät kompetent och förtroendeingivande. Fick tipset att avaktivera körjournal och sen logga ut från appen och därefter vänta 10 min och därefter logga in och aktivera körjournal. Det skulle tydligen tvinga bilen att återsynka med VOC. Det funkade dock inte för mig utan ringde tillbaka till samma kille en kvart senare som sade att han skulle ta loggen till systemteknikerna för att felsöka. Nu 2 Tim efter har det hoppat igång med full funktionalitet som innan i fredags.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Temperaturgrejen verkar dock lite weird. Enligt VOC-appen är det -5 vid min Volvo. Den står dock i ett varmgarage:)
Användarvisningsbild
av Kite
Temperaturen tas från bilens position och kollar upp mot ex smhi. Så det är tyvärr inte bilens sensor som används
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Kite skrev:Temperaturen tas från bilens position och kollar upp mot ex smhi. Så det är tyvärr inte bilens sensor som används
Misstänkte det. Skumt ändå att detta inte tas från just sensorn.
av Exquattro
Man kan väl se det på två sätt, jag tycker nog det är smartare att se vilken temp det är ute, om man nu tänker sig att köra iväg. Vilken temp det är i garaget spelar kanske inte så stor roll, men det var kanske inte det som var problemet egentligen utan mer att Volvobrasse kände sig lite blåst på konfekten :P
av CHSC
Funkar inte idag heller, :twisted:
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Exquattro skrev:Man kan väl se det på två sätt, jag tycker nog det är smartare att se vilken temp det är ute, om man nu tänker sig att köra iväg. Vilken temp det är i garaget spelar kanske inte så stor roll, men det var kanske inte det som var problemet egentligen utan mer att Volvobrasse kände sig lite blåst på konfekten :P
Haha, nä snarare att jag inte fattat vad konfekten bestod av riktigt. Men oavsett äter jag upp den:)

Man skulle ju kunna tänka sig en funktion där man kan läsa av den faktiska tempen i den omgivningen bilen står i, plus tempen ute generellt. Sammtidigt så kan man ju få den sistnämda ändå överallt annars.

Igentligen kan jag tycka att själva temperaturen i den aktuella omgivningen (ex i ett garage) har mer logisk betydelse, för ex hurvida man ska köra värmare eller ej etc.
Användarvisningsbild
av leiwi
CHSC skrev:Funkar inte idag heller, :twisted:

jodå funkar fint! :shock:
av robeks
Hmm idag när jag skulle slå på värmare stod det att den redan var igång
men så är inte fallet och går ej att starta via app står bara startar värmare och där fastnar den! :-(O) :-(O) :-(O)

Fick gå ut till bilen och starta manuellt!!! Stenålder kan ju få motion :-O)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Motorproblem

Att motorlampan blinkar när motorn går […]

XC70 2015, gnissel höger bak

Hade knarr/gnissel på in V60 (2018) och bytt[…]

V70 som är slö hjälp

Tja, har en v70 2.0 från 2008 som går […]