volvobrasse skrev:Kite skrev:Man ser helt ok bakåt i V60n med speglarna, tonade rutor spelar inte så stor roll. Speglar + backsensorer räcker i de flesta fallen (Tillsammans med BLIS får man dessutom CTA, cross trafic alert, vilket fungerar bra).
Eftersom infotainment-skärmen är lite långsam vid uppstart så klagar vissa på att de i princip hunnit backa ur p-platsen innan skärmen kommit igång, så har man bråttom att backa ut är misstänker jag att det är lite frustrerande om man vill förlita sig på kameran. De tillfällen jag skulle uppskatta back-kamera är vid fickparkering. Tycker det kan vara lite klurigt att komma nära trottoarkanten om man är rädd om fälgarna och inte ser kanten ordentligt i speglarna (Kan vara att jag inte heller ännu lärt mig V60ns vändradie än).
Valde du till kameran Kite?
Egentligen skulle jag vilja ha sensorer fram. Problemet är dock att sensorerna back ingår ju i teknikpaketet. Men om jag ska få fram så fattar jag detsom att jag måste punga ut med 6 000 (dvs det blir som att köpa bak igen)? Eller så är jag förvirrad.
Japp, Dock så om man köper en D4 AWD OCR som jag gjorde från början, då kostar det bara 3000:- men köper man en T3 så kostar det 6000:- Ta det med din handlare o säg att du vill ha det för D4 priset, Känns ju cepe att det ska vara dyrare på en T3 än en D4 AWD

Dennis Rudolfsson | Butiksansvarig på BDS i Kista.
Volvo S60 Polestar 2016 - Cyan Racing Blue
Följ mig på instagram för mer bilder @dennisrudolfsson