Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Jag gillar Cross Country conceptet och tycker att Volvo lyckats riktigt bra med sina modeller, men jag håller med om att det är mest för syns skull. Precis på samma sätt som R-design i mina ögon.

Jag har själv haft en XC70 D5 MY09 en gång i tiden och bortser man från den trötta motorn, allt knirr och knarr i bilen, avsaknaden av körglädje så måste jag säga att biltypen är som klippt och skuren för det svenska vägnätet.
Senast redigerad av 1 Amli, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ser väldigt bra ut! MEN V60 har lite litet bagage och V70 är kanske lite för stor. Kommer absolut att provköra en. En XC70 för oss kännes väldigt onödig.
av Sharkbait
Linqid skrev:
Sharkbait skrev:V60 Cross Country är en styling kit till V60.
Säger du likadant om V40 CC, A4/A6 Allroad, diverse VW Alltrack, XC70, Subaru Outback m.fl? Jag ser inte problemet, eller så har jag gravt misstolkat ditt inlägg.

Du ser inte problemet? Då kanske du är målgruppen.

V40/V60 Cross Country är ett styling kit till V40/V60 så som R-Design är. Som att köpa en "sportig" V60 R-Design med D2 motor. Ett styling kit så bilen ser snabb ut.

Subaru Outback - Är ingen styling kit. Kommer standard med AWD.

V70 Cross Country/XC70 - Tanken med bilen var AWD. På senare tid har Volvo, tyvär, svärtat ned tex XC-serien med att erbjuda FWD för att få ned förbrukningen och att göra XC-serien billigare så att flera köper XC-serien.

Audi Allroad A6 - Kommer standard med AWD. A6 Allroad har luftfjädring.

Vill man ha en bil som ser ut som skogsmulle men som under skalet inte är det så borde V40/V60 CC passa som handen i handsken.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag skulle då hellre köpa en XC60. Nu blir nog detta en modell mellan V60 och Xc60, då blir klivet förmodligen mindre upp till XC60.
av Linqid
Sharkbait skrev:
Linqid skrev:
Sharkbait skrev:V60 Cross Country är en styling kit till V60.
Säger du likadant om V40 CC, A4/A6 Allroad, diverse VW Alltrack, XC70, Subaru Outback m.fl? Jag ser inte problemet, eller så har jag gravt misstolkat ditt inlägg.

Du ser inte problemet? Då kanske du är målgruppen.

V40/V60 Cross Country är ett styling kit till V40/V60 så som R-Design är. Som att köpa en "sportig" V60 R-Design med D2 motor. Ett styling kit så bilen ser snabb ut.

Subaru Outback - Är ingen styling kit. Kommer standard med AWD.

V70 Cross Country/XC70 - Tanken med bilen var AWD. På senare tid har Volvo, tyvär, svärtat ned tex XC-serien med att erbjuda FWD för att få ned förbrukningen och att göra XC-serien billigare så att flera köper XC-serien.

Audi Allroad A6 - Kommer standard med AWD. A6 Allroad har luftfjädring.

Vill man ha en bil som ser ut som skogsmulle men som under skalet inte är det så borde V40/V60 CC passa som handen i handsken.
Nej, jag ser inte problemet. Jag ser inte hur det kan vara ett problem att man erbjuder något som säljer. Jag hade varit mer bekymrad om man erbjöd något som ingen vill ha. Detsamma gäller för R-Design. Det måste vara jobbigt att gå runt och störa sig på att någon kan få en D2 att "se snabb ut" eller att andra kan tänka sig att köra en XC70 utan fyrhjulsdrift.
av Linqid
Lövet skrev:A6 allroad vill jag inte ha med i den samlingen då den har höj-sänkbar luftfjädring vilket är stor skillnad mot att bara smacka på lite plast och höja fjädringen 2cm. V40CC, A4 Allroad, VW Alltrack står i min skamvrå.
Ok, jag kan köpa din poäng med A6 Allroad. Men jag förstår ändå inte hur man kan bli upprörd över att tillverkarna erbjuder alternativ som köparna vill ha och är beredda att betala för. Som du sa, tänk vad pengar man tjänar och sedan kan nyttja till att utveckla bättre/snabbare/snålare bilar i framtiden.

Ekonomerna måste gråta av glädje varje gång någon väljer till CC/R-Design eller slår till på ett M-paket eller en Allroad istället för en A4 Quattro.
Användarvisningsbild
av Robbi
Tycker den ser förfärlig ut. Som en halvvariant eller avkapad XC70. Men jag kan förstå de som vill ha den. De som normalt kör och gillar V60 får ju en lyxigare och lite robustare variant, ungefär som XC70 är kontra V70.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grymt läcker! Hade köpt en direkt om den funnits för ett halvår sen.. :wink:
Användarvisningsbild
av hållundan
Enka skrev:Någon som vet vem som är exteriör och interiör designer för Volvo ?
Är ju en hel drös såklart, men de som håller i trådarna är ju Thomas Ingenlath och Robin Page.

"V60 basbil" (innan facelift med stående DRL, bla) är ju dock Steve Mattins kärleksbarn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]