Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gurrish
på forumgas.se är det många som beskriver liknande problem och vad det kostat att lösa. I bilen finns det tre tankar, varje tank har en ventil, och varje ventil kostar ca 10 000:- plus arbetskostnad.

antagligen är det bara en ventil som gått sönder. ska se om det går att komma över en begagnad ventil.
ska höra mig för vad verkstäderna vill ha.
Användarvisningsbild
av gurrish
Svårt att veta hur jag ska tolka alla saker som händer just nu. Ska jag tolka att min bil går sönder och behöver repareras för dyra pengar som att det är dags att göra sig av med den? Samtidigt har de precis sänkt priset på bilen jag är intresserad av

nu är det sänkt med 30k till 209k, hade själv tänkt bjuda 200.

http://www.blocket.se/halland/Volvo_V60 ... ?ca=15&w=3

kan ju knappt somna på kvällen av allt tänkande på bilar :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Självklart ska du köpa en T6 awd! Volvos mest underbara drivlina! :-)-)

Sen ska du förhandla till dig ett ruggit bra pris på en Polestar-uppgradering, till 329hk/480Nm, som gör drivlinan ännu mer fantastisk! :twisted:

Man lever bara en gång! 8) :D

Jag bytte in min dåvarande V60 T6 awd R-design Polestar och den hann knappt läggas in i datorsystemet innan den var såld! Så nog är det lite fart efter en T6. Kan säga att den personen som köpte den gjorde en extremt bra affär och förloraren ekonomiskt var säkert jag. Men strunt samma faktiskt för det var en underbar bil! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av swed
Har en med nästan identisk spec och är supernöjd.

Välj inte bort 4-C om du inte måste, underbar komfort till vardags och hårdare (sportigare?) om/när man vill.
Likaså laminerade rutor tar bort en del vindbrus på landsväg (och är stöldsäkert).

Hade nöjet att få låna en trimmad RS6:a ett dygn och om jag ska försöka mej på nån jämförelse så vinner Volvon i åkkomfort, både ljud och fjädring, med marginal. Självklart är det inte rättvist att jämföra med en bil som kostar 1,4 mille ny, men vad jag vill ha sagt är att Volvon faktiskt står sig förvånansvärt bra även i den jämförelsen.

Om du inte är ute efter extrem acceleration och klarar dej med utrymmet, så finns det nästan ingen bil som bättre kombinerar åkkomfort, vardagsbruk och säkerhet med sportighet, nästan oavsett pris men för 200k garanterat.

Har haft min ett år snart nu och har (nu längre) inga planer på att byta.

Den enda lilla plumpen tycker jag ligger i lådan och då framför allt vid sportig körning, men den funkar bra till vardags.

Swed
Användarvisningsbild
av Odi
*SÅLD*

*glad* ---->

Bilen har gått som tjänstebil för en 60+ herre som jobbar för Vägverket som jag förstod det. Alltid svårt att veta exakt skick på begagnat men känns som det är svårt att få tryggare historik än så...
Nöjd med Volvo tydligen då han bytte mot XC60 AWD med likadan motor.

Men dom va inte så lätta att förhandla med ytterligare efter att dom sänkte priset till 209900:- i Lördags...
Användarvisningsbild
av gurrish
Grattis Odi till köpet! :D

Problem på min egen bil gjorde att jag tänkte en två och tre gånger extra. Måste fixa den först så att den går att sälja för vettiga pengar.

Det blir ny jakt när jag glömt bort den utgiften som väntar.
Användarvisningsbild
av Odi
gurrish skrev:Grattis Odi till köpet! :D

Problem på min egen bil gjorde att jag tänkte en två och tre gånger extra. Måste fixa den först så att den går att sälja för vettiga pengar.

Det blir ny jakt när jag glömt bort den utgiften som väntar.
Tack gurrish. Tror jag ska bli riktigt nöjd....byter upp mig från 150hk Saab 9-5 2004...
Hoppas du hittar något minst lika bra!

Måste dock kasta lite grus i ögonen på er stadsbor....försäkringen landade på 559kr/mån :-) 36år bor på Landet.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]