Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mmm, det är sant. Då behöver du elvärmaren om du är känslig för kylan. Du kommer dock få värme från bilen på ungefär en kilometer. Fördelen med bensinmotorer :wink:
av Meco
Lövet skrev:Mmm, det är sant. Då behöver du elvärmaren om du är känslig för kylan. Du kommer dock få värme från bilen på ungefär en kilometer. Fördelen med bensinmotorer :wink:
Alltså, jag behöver ingen uppvärmd bil i den bemärkelsen, utan det handlar mest om det är dåligt för motorn eller ej. För min egen del, inget problem!
Det är inte skitbra för motorn, nej.
Men kör du lugnt, byter olja enligt intervall eller oftare och beter dig allmänt förståndigt så kommer det inte vara några problem. Det du absolut inte får göra är att köra hårt med kall motor, slarva med oljebyten osv men det kan jag inte tänka mig att du kommer göra.
Finns det eluttag i ditt garage? Finns det på ditt jobb?
I så fall är ju en elektrisk motorvärmare ett självklart val. Den kostar med montering 5 - 6000 kr. En bränslevärmare kostar säkert 4 gånger så mycket.
Rådlös skrev:Finns det eluttag i ditt garage? Finns det på ditt jobb?
I så fall är ju en elektrisk motorvärmare ett självklart val. Den kostar med montering 5 - 6000 kr. En bränslevärmare kostar säkert 4 gånger så mycket.
Den ingår väl i ocean race-paketet:)?
Senast redigerad av 1 volvobrasse, redigerad totalt 0 gånger.
Gör den verkligen det? VOC ger väl inte bränslevärmaren i sig utan bara fjärrstarten av den. Själva värmaren ingår vad jag vet bara på dieselbilar. Volvos info är lite knapphändig här tycker jag.
Jag har redigerat inlägget ovan så det blir lite knasigt. Jag skrev först om Your Edition men fattade inte om man kunde välja det+VOR eller hur det var.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

@Thewiruz , Själv inget mer av vad jag sett […]

Inte än, bilen står 30 mil bort och tan[…]

Köpråd V60 Recarge

När jag köpte min xc60 begärde jag […]

Det varierar med årsmodeller och när […]