Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Privat. Den första dieseln jag äger. Ångrar mig inte. Förträffligt bra drag. Går tyst. Går som en bensinare men mer kraft.Halv liter milen.
5 stjärnor i betyg. (BE)
V60 D4 VEA privat.
Önskar docka att förbrukningen hade stämt lite bättre. Har väldigt svårt att komma ner i specade siffror trots 17"-are och lugn körstil.
Bilen går dock bra och är väldigt bekväm. Väldigt lite dieselknack vilket jag tycker är ett plus.
MrCooper skrev:V60 D4 VEA privat.
Önskar docka att förbrukningen hade stämt lite bättre. Har väldigt svårt att komma ner i specade siffror trots 17"-are och lugn körstil.
Bilen går dock bra och är väldigt bekväm. Väldigt lite dieselknack vilket jag tycker är ett plus.
Vad har du i dagsläget för förbrukning då? skulle bara vara lite intressant att veta, då jag har d5.
x74 skrev:
MrCooper skrev:V60 D4 VEA privat.
Vad har du i dagsläget för förbrukning då? skulle bara vara lite intressant att veta, då jag har d5.
Jag ligger runt 0,6 men vi kör många korta sträckor.
Problemet är att även när jag åker längre sträckor har jag svårt art komma ner i under 0,5. Det går när jag bara åker landsväg. Men den uppgivna förbrukningen på 0,42 har jag kanske lyckats nå 4-5 gånger på 10 mån.
Jag har inte haft problem att nå uppgiven förbrukning på andra bilar jag haft (förutom på en annan miljödiesel).

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]