Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stänkskydd är ju så pass ovanlig att kan betraktas som styling :wink:
MartinS skrev:
122Sport skrev:Var det första och i stort sätt enda tillbehöret jag kryssade i på min S60 Polestar.., skämmer inte alls för sig, ser riktigt bra ut!
Det var väl det enda man kunde kryssa i också, eller fanns det något ytterligare val att göra? :-)

Stänkskydd är väldigt praktiskt!
Glasögonhållare ist för handtag på förarsidan, ibland är det enkelt! Inte så mkt att välja på ;)

Har haft stänkskydd på alla nya bilar hittills och det kommer även bli så i fortsättningen.
Så här ser det ut på min, inte jättebra bilder kanske :)
s60.JPG
s60.JPG (887.55 KiB) Visad 464 gånger
bilsdsdd.JPG
bilsdsdd.JPG (779.03 KiB) Visad 465 gånger
Tackar för bilderna. Fin puts på bilen Stänkskydden smälter in bra. Får ta och montera på min bil när jag får den.
Tycker stänkskydd gör att bilen ser fetare ut. Kommer ihåg när vi var yngre och brorsan höll på och piffa till och styla sin 940 Classic med Volvo orginaltillbehör. Jag kom gående i garaget:
- Vafan gör du, sätter du på stänkskydd, bryr du dig om sånt?! Gud va löjligt!
- Nej det är inte för nyttan, det är för att bilen ser fetare ut.
Han hade ju naturligtvis rätt :D

Tvivlade förut på om dom gjorde så mycket nytta. Har dom mest för att det är snyggt, men om dom skulle göra nytta är det en bra bonus. Men faktiskt har jag tänkt på det efter dom senaste tvättarna. Hur lugnt jag än har kört och hur fint det än har varit på vägarna så har stänkskydden varit skitiga, den skiten hade delvis varit på karossidorna annars. Naturligtvis tvättar jag insidan av stänkskydden när jag tvättar. Farsan brukar säga att det är det som gör att man ser skillnad om en bil är ny eller inte på parkeringen.
Micce1980 skrev:Stänkskydd är ju så pass ovanlig att kan betraktas som styling :wink:
Jajamensan! Se urklippet från Bygg din Volvo nedan :D

Bild
volvobrasse skrev:Funderar faktiskt på om jag bara ska ha fram, men det verkar ju inte gå att välja bort det via byggdinvolvo? Står stänkskydd 1800:- endast? Någon som vet?

Sedan undrar jag, är det svårt att montera av dom?
Är väl lättast å beställa utan, å eftermontera dom själv om du bara vill ha fram, montering å demontering tar Max ett par minuter.
Dom sitter med samma torxskruvar som innerskärmarna sitter med.

Personligen tycker jag att det är väldigt bra, spar bilen mot blästring, å den håller sig betydligt renare.

Sen är Volvos stänkskydd väldigt diskreta, om man jämför mot många andra biltillverkare.
Bifogar en bild på min bil som har stänkskydd både fram
Bild}
Senast redigerad av 1 MartinB82, redigerad totalt 0 gånger.
Jag valde till det på min bil, känns som att det är skonsammare mot bilen i längden.

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]