Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har också alltid barn i baksätet och som det fungerar så är barnlåset alltid på tills jag väljer att trycka på knappen i förardörren. En lampa vid knappen indikerar om låset är på eller inte.
av JST
SWEiNSANE skrev:Jag har också alltid barn i baksätet och som det fungerar så är barnlåset alltid på tills jag väljer att trycka på knappen i förardörren. En lampa vid knappen indikerar om låset är på eller inte.
Då var det en annan femma! Det är ju så jag vill att det ska funka i alla fall! Låser den rutorna också?
Japp, rutorna går ej att öppna om barnlåset är på...

Med vänlig hälsning
Per
JST skrev: Jag kollade lite på Summum istället för Ocean Race och jag tror jag hoppar det. Keyless och elmanövrerad förarstol är det i Summum som verkar vara nåt att ha för min del, men då väljer jag hellre Ocean Race och sparar 10'000:- där jag får en snyggare bil med 18" hjul och får schyssta säten i snygg design mm.
En sak som kanske kan vara bra att veta, är att i Ocean Race-modellen är jalusiet i mittkonsollen (där mugghållarna är) i silver/metall istället för standard gummi-plasten. Det syns inte på några bilder nånstans eller på Bygg bil. Nackdelen med de är att den är hal så de går inte ha nått liggandes ovanpå där, typ en mobiltelefon, som de går att ha när de är gummi-plasten. Lite trist att man inte visar detta så folk som inte sett Ocean Race i verkligheten kan ju få en smärre chock när de får sin bil levererad.
Positiv chock isf för det är jäkligt snyggt o fanimej på tiden :)
av JST
Underbart att det finns lika många åsikter som användare - precis som det ska vara!
Jag är ny här, men medlem på ett hifi-forum också (faktiskt.se) så jag borde vara van...
W.A.P.E. skrev:Positiv chock isf för det är jäkligt snyggt o fanimej på tiden :)
Hehe ja smaken är som baken :) Jag gillade det inte alls. Priset är ju kanonbra på Ocean Race-paketet. Själv tyckte jag metalljalusiet förstörde hela bilen och valde istället en annan modell. Förstår inte riktigt tanken med det lilla design-tilltaget de kom på där. Både i XC60 och V40 är de standardjalusiet men inte i V60. Och som sagt så visar de det inte på nån bild eller nått nånstans i reklamen. Så de är jätteudda att dölja den informationen så där.

Jag rapporterade detta till Volvo personbilar att de missat detta. Och även att de klantat sig på ett par ställen i V60-katalogen, där de visar klädslarna för R-Design så har de använt samma bild på båda klädslarna. Sen är det felstavat på ett annat ställe där det står tre s i rad :)

Men som sagt, smaken är ju som baken :)
Jag kände det som ett kärt återseende för oss som har åkt mkt P2
av JST
Jag har ju som sagt var kollat på den blå Ocean Race färgen. Är det samma gamla "Ocean Race-blå" eller har de ändrat den blå kulören? Nån som vet? Det är svårt att säga genom att kolla på Bygg Din Bil på Volvos hemsida. Jag tänkte svänga förbi en handlare i Uddevalla imorrn när jag är ute och far och kolla läget lite.

Fick en offert från en annan handlare på bilen enl specen i bilden ett par inlägg upp. Han vill ha 348k. Då är det 6% rabatt på bilen och 6% på det mesta av utrustningen. Dock lämnar han ingen rabatt på drag och glasögonfack. Draget är dessutom dyrare än på Bygg din bil (typ 1000:-).

Reflektioner kring detta? Jag har inte pratat med honom face to face än så jag börjar inte pruta förrän jag varit hos några andra, och träffat säljaren som gett mig offerten.
Ang kulören så tycker jag det är skillnad mellan MY09 versus MY12/MY15, har blivit "mesigare".
Handlare sätter ju egna priser så det kan skilja på en herrans massa grejer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]