Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu måste jag allt önska lite bilder på den nya "kärleken" :lol: !!
Mackanktm skrev:Nuså!

Jag ska försöka beskriva ljudet utan att låta mina känslor för resten av bilen gå ut över omdömet, men det är inte lätt! :oops: Med andra ord är jag hyfsat stormförtjust i bilen! :-DD

Men ljudet är riktigt bra med min amatörmässiga bedömning - jag är ej heller någon audiofil som sagt. Det är inte "Wowramlaurstolensatansåbra" men för mig känns det tillräckligt bra. Jag har än så länge bara lyssnat med standardinställning på lite varierad musik (Metallica, In Flames, Steve Angelo, Anna Stadling...)

Mvh
SATS79 skrev:Ojoj, sjukt snygg!!
Röd och 19" är en fin kombination....och Premium Sound på det 8) !!
Utseendemässigt som den jag kan tänka mig, dock har (gissar jag på...) du en större spis än den jag tänkt (nya D4 för min del). Har du extra allt i övriga tillval?
Alltså nu har jag lyssnat in mig lite mer. Jag blir faktiskt mer och mer imponerad faktiskt, så jag ökar mitt betyg från 3,5 öron till drygt 4! (på en skala från 1-5) 8)
Ljudet i min gamla XC60 med Dynaudio Premium sound med sub får 4,5 LP skivor av 5 möjliga av mig. Vore riktigt skoj att få provlyssna en bil med H-K ljudet, men premium sound är ju rätt sällsynt i försäljningshallarna tyvärr. Någon som vet om det finns någon i Göteborgsområdet? Systemet som kom efter Dynaudio och innan H-K var ju sådär faktiskt.

Snygg bil för övrigt, gillar de svarta speglarna, det gör den liiite råare..
Tackar!

Jag har snart semester och åker då till stugan på Öland där vi kommer vara i princip hela augusti, så om du av någon anledning ska till Öland är du hjärtligt välkommen att lyssna :)
MartinS skrev:Ljudet i min gamla XC60 med Dynaudio Premium sound med sub får 4,5 LP skivor av 5 möjliga av mig. Vore riktigt skoj att få provlyssna en bil med H-K ljudet, men premium sound är ju rätt sällsynt i försäljningshallarna tyvärr. Någon som vet om det finns någon i Göteborgsområdet? Systemet som kom efter Dynaudio och innan H-K var ju sådär faktiskt.

Snygg bil för övrigt, gillar de svarta speglarna, det gör den liiite råare..
Hämtade ut min nya V40 med Premium sound by Harman Kardon i fredags.
Hade även PS på min förra V40:n, och jag måste säga att det nya Premium sound låter betydligt bättre.
Så här långt ångrar jag inte att jag valde Premium sound igen. Både hoppas o antar att det blir ännu bättre när jag hunnit spela in det lite mer.

MVH/
Det där med att spela in köper jag inte riktigt, låetr det inte hundra nu så komemr det inte att göra det sedan heller, snarare är det så att du vänjer dig vid ljudet.

Dynaudio PS låter svinbra från första sekunden man lyssnar på det, i vilken >Volvo modell som helst, tom gamla HP spöar ju PS i MY12-14 med hästlängder.

Jag tycker fortfarande det verkar vara lite tveksamheter med HKs PS av folks inlägg att dömma, nu har jag dok inte fått chansen själv att lyssna på det än.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]