Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nils80 skrev:OK. Tycker det är konstigt att de valt att plocka bort den funktionen som fanns i tidigare navigation.
Inte så konstigt. De vill tjäna pengar på RSI istället, som är en nyare och (bättre?) teknik.
Jag tankade ner kartorna till Senus Navigation och la på ett 64GB Fat32-formaterat usb-minne. Dock säger bilen när jag stoppar i det - "Det finns inga filer som stöds". Nån som fått nåt liknande?

Har lagt filerna precis som Volvo-programmet gör om man väljer att ladda hem direkt till ett usb-minne.
andreas 80 skrev:Så hade jag med när jag hade 2 partitioner på usb minnet.

Formaterade om i NTFS med enbart en partition sen fungerade det.
På minnet så ligger sedan katalogerna hdd2 & hhd3 samt ca 15 filer i roten
Men ntfs köper väl inte bilen?
Provade med ntfs och då säger bilen att "kartan är inte kompatibel med din bil". Men har ju tagit ned kartan för sensus navigation.

Vilken jäkla självförtroende-dödare!!
Äntligen löst. Om någon skulle ha liknande problem så var det USB-minnet som troligen var för stort (64GB). Köpte ett 32GB och då fungerade det fint.
patnil68 skrev:Mrpandy:

Sätt i usb-stickan och:
¤ starta upp Navigation,
¤ tryck på "MENY"-knappen,
¤ gå ner till "inställningar"-tryck "OK",
¤ markera "importera/exportera lagrade platser"- tryck"OK",
¤ välj importera...-tryck "OK",
¤ följ processen i skärmen.
länk:
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p17152.pdf
-på sidan 60 kan du läsa lite mer om hur du går tillväga samt kriterier för filformat du laddar in ("gpx").

Lycka till./Patric
Hej

Jag får det inte att fungera med importen av fartkameror från posit.se. Har laddat ner GPX-filen på ett USB direkt under rooten. Kör enligt instruktion och Nav jobbar på, men inget blir tillagt och Nav svär inte heller. Vad gör jag fel? Har det med formateringen på USB? Om den är fel borde inte Nav säga något då?
Belysning

Belysning i Kupen, belysning i bagaget eller belys[…]

Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]