- tor 26 mar 2015, 13:39
Om vi börjar med dom lite tidigare men med SENSUS NAVIGATION
1 Formatera ett usb minne med FAT32
2 Ladda hem de poi filer du önskar i GPX format och lägg dem i olika biblotek på usb minnet ( om du laddar från posit så välj kolumnen GPX välj inget bilmärke eller så)
3 sätt usb minnet i bilen och starta navigationen
4 välj inställningar / importera/ exportera fån usb
5 välj bibloteket / fortsätt
6 välg att ändra namn och symbol / spara
backa till inställningar och välj kartaltenativ / lagrad plats på kartan bocka i och bocka även i "ljud för lagrad plats "( om du vill att det plingar)
Vad gäller en del senare modeller (vissa MY15 vad jag kommit på)
Här måste du stoppa vid P6 ovan, du kan inte välja annat än dom tre symbolerna som kommer upp och heller inte ändra namnet utan bara trycka "spara" ( detta är en bugg i systemet och kommer förmodligen att rättas till vid uppdatering)
Lite bilder på hur det kan se ut (från MY15 den andra är inte tillgänglig nu men där har man som sagt fler symboler att välja på )
Betalstationer på Karta

Betalstationer i menyn

Hastighetskameror på karta

Lycka till :D :D :D
Trollet99 skrev:Ja då provar vi, lite olika beroende på leveranstiden på din bil , jag har en v60 MY14 lev April 2014 och en V60 MY15 lev jan 2015leiwi skrev:Fel ! jag har uppdaterat både kameror och andra poi såsom betalstationer mmHur gör du då handgripligen och vad har du för bil/årsm? Glad om jag kan bli överbevisad.:)
Hämta filerna http://www.speedcam.se där väljer ni GPX format
Fungerar alldeles utmärkt :D
Om vi börjar med dom lite tidigare men med SENSUS NAVIGATION
1 Formatera ett usb minne med FAT32
2 Ladda hem de poi filer du önskar i GPX format och lägg dem i olika biblotek på usb minnet ( om du laddar från posit så välj kolumnen GPX välj inget bilmärke eller så)
3 sätt usb minnet i bilen och starta navigationen
4 välj inställningar / importera/ exportera fån usb
5 välj bibloteket / fortsätt
6 välg att ändra namn och symbol / spara
backa till inställningar och välj kartaltenativ / lagrad plats på kartan bocka i och bocka även i "ljud för lagrad plats "( om du vill att det plingar)
Vad gäller en del senare modeller (vissa MY15 vad jag kommit på)
Här måste du stoppa vid P6 ovan, du kan inte välja annat än dom tre symbolerna som kommer upp och heller inte ändra namnet utan bara trycka "spara" ( detta är en bugg i systemet och kommer förmodligen att rättas till vid uppdatering)
Lite bilder på hur det kan se ut (från MY15 den andra är inte tillgänglig nu men där har man som sagt fler symboler att välja på )
Betalstationer på Karta

Betalstationer i menyn

Hastighetskameror på karta

Lycka till :D :D :D