Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torwald
simonhalmstad skrev:Nu ser jag, en V60 D4 Automat Business Momentum kostar 332 tkr. Men väljer man AWD så är den 15 tkr billigare, den kostar 317.
Precis :)

Vilken hade ni valt?
av Exquattro
Jag har varit så emot min nuvarande vagn innan men ju mer jag tänker på det så vete katten om det inte lutar mot en AWD igen. De har ju pressat ner förbrukningen lite från 6,4 till 5,9, säkert med start/stoppteknik. 181 kusar mot 163 m.m. säkert med ett härligt drag där man bäst behöver det och sist men inte minst en lite förbättrad AWD. Skulle man sen få till det med den nya blåmetallic'en också så hade det blivit en läcker anrättning :P
Användarvisningsbild
av torwald
Exquattro skrev:Jag har varit så emot min nuvarande vagn innan men ju mer jag tänker på det så vete katten om det inte lutar mot en AWD igen. De har ju pressat ner förbrukningen lite från 6,4 till 5,9, säkert med start/stoppteknik. 181 kusar mot 163 m.m. säkert med ett härligt drag där man bäst behöver det och sist men inte minst en lite förbättrad AWD. Skulle man sen få till det med den nya blåmetallic'en också så hade det blivit en läcker anrättning :P
haha. Det låter som att vi inte tänker helt olikt. Upplever du det som att Volvos siffror angående bränsleförbrukningen stämmer någorlunda på bilen du har i dag?
av Exquattro
torwald, faktiskt stämmer min bränsleförbrukning ganska bra, det slår bara lite uppåt, ca 0,67. Men, som jag har skrivit tidigare, det gäller att ha tråkigt bak ratten, köra mycket landsväg och hålla hastighetsgränserna hyfsat för att ha en chans men alldeles oavsett verkar det nästan kvitta vilken bil man har, med automat och AWD, de flesta ligger någonstans mellan 0,6 och 0,7 i förbrukning. Sen är detta min första Volvo på ett antal år och det har kvalitetsmässigt varit min bästa bil hittills, tvärtemot min förra som var en V50 2004 som höll på att driva in mej på sinnesjukhus. Däremellan två Audi A4Q som var roligare att köra men och som jag egentligen tyckte bättre om som bil men, som sagt, Volvon har varit bättre och det spelar också in i valet +en bra verkstad på orten för servicen.

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]