Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av meko
Hur e ni skurade egentligen...? "Allt fler väljer Android...", "Bla, bla, bla..!" Det var det tjockaste jag hört! Stackare i så fall! Om Volvo väljer att satsa på Apple då är de helt rätt ute. Finns absolut inga andra smartphones som funkar i närheten så bra, användarvänligt och stabilt som iPhone. Kan tänka mig att man måste prioritera stabilitet och kraschsäkerhet om man som biltillverkare vill närma sig ett smartphonesystem. Och då finns det bara Apple och iPhone. That's it. Android....! Bah!! :evil:

(Ps. By the way, kul såna här diskussioner! :D Det är som när man diskuterade fram- eller bakhjulsdrift i slutet på 70-talet. Eller att diskutera politik på en fest. Dömt att inte vara så konstruktivt alltså! :wink:)
Användarvisningsbild
av svergie2
meko skrev:Hur e ni skurade egentligen...? "Allt fler väljer Android...", "Bla, bla, bla..!" Det var det tjockaste jag hört! Stackare i så fall! Om Volvo väljer att satsa på Apple då är de helt rätt ute. Finns absolut inga andra smartphones som funkar i närheten så bra, användarvänligt och stabilt som iPhone. Kan tänka mig att man måste prioritera stabilitet och kraschsäkerhet om man som biltillverkare vill närma sig ett smartphonesystem. Och då finns det bara Apple och iPhone. That's it. Android....! Bah!! :evil:

(Ps. By the way, kul såna här diskussioner! :D Det är som när man diskuterade fram- eller bakhjulsdrift i slutet på 70-talet. Eller att diskutera politik på en fest. Dömt att inte vara så konstruktivt alltså! :wink:)
Nu vet jag inte om du var seriös eller inte, men jag utgår från att du var seriös :)

När provade du en Android senast? En ANDROID menar jag då inte samsungs bloatade Touchwiz t.ex. Nexus 5 flyter minst lika bra som en iPhone! Att du upplever iOS som stabilare är också bs. Den lilla stund jag använde vår iPad 4 imorse krachade både tapatalk och IDG appen. Skillnaden är att Android drar fram en ruta där det står at app x har krachat. I iOS bara man kastas ut till hemskärmen och genomsnittsanvändaren av iOS tänker bara "måste väl ha råkat trycka på hemknappen". Jag har inga problem med att folk köper iPhones, men när man låser in det i bilen börjar det gå för långt.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har både mac och en Ipad i jobbet och är inte Apple-allergisk. Däremot har jag inget alls över för deras telafon. Den har också varit rätt buggig.. flera kollegor har haft lika mkt problem med sina Iphones som jag haft med olika Android. För oavsett vad du väljer är det ibland nått som krånglar. Jag sitter faktiskt just nu på Samsung i Kists och väntar på reparation av skärmen på en Galaxy S4. :) Den åkte i badrumsgolvet från max 60cm höjd och la av! :)

Sånna som Meko är jag dock lite mer allergisk mot.. om hen nu var seriös. Att Android ökar mer och har större marknadsandelar har varit känt länge.. beror så klart delvis på större utbud och större prisomfång. Att kalla det "bla bla bla" är vara att visa okunskap. Min S4 har för utom skärmen, som pajat 2 ggr, varit extremt stabil och haft väldigt få buggar.. en Xperia jag hade för några år sen var det värre med.. och en HTC HD2 var nånstanns där emellan.

Oavsett vilket OS som nu är vanligast och bäst ser jag det som utomordentligt dumt att låsa sig vid något av dem i en bil!
av psi
Vill inte reta upp folk men generellt tycker jag android är för WT och fattiglappar. Apple utstrålar premium och de vill Volvo med göra. Inga konstigheter. Ni hatate behöver inte oroa er det lär inte bli standard utan snarare ett dyrt tillval. Kanske blir android som standard.
av psi
Jag menar Toyota säljer fler bilar än BMW men det betyder inte att Toyota är bättre. Billigare och mer Svensson bara. Lite som Apple vs android.
Användarvisningsbild
av svergie2
psi skrev:Vill inte reta upp folk men generellt tycker jag android är för WT och fattiglappar. Apple utstrålar premium och de vill Volvo med göra. Inga konstigheter. Ni hatate behöver inte oroa er det lär inte bli standard utan snarare ett dyrt tillval. Kanske blir android som standard.
Hur är Android för fattiglappar? Jag tror att folk säger kallar Samsung för Android. Samsung är så långt ifrån android man kommer med deras bloatade Touchwiz. Telefoner som också strålar premium är Sonys Z linje och HTC One. Sedan om något är "WT" så är det användare av iPhone som köper det "bara för att kompisen har det" eller "för att det är så coolt".
Användarvisningsbild
av SvenB
Men vadå "låsa in sig"?. Om Senus är baserat på Android, "men fungerar på IPhone och andra märken". Vad är det som säger att ett eventuellt nytt system som baseras på Apple, inte kommer att fungera med andra produkter? Ja, jag vet att Apple är bra på att "låsa in" användaren i Apple-världen, men jag tror inte Volvo skulle vara så dumma att det accepterade att det blir så om de väljer en Applelösning. När jag skulle köpa en smartphone för några år sedan valde jag en Nokia eftersom jag tycker Nokia är bra telefoner sedan många år. Den var baserad på Windows. Jag tyckte det var bra eftersom jag har Windows i datorerna. Men oj, vad besviken jag blev. Jag använde den i stort sätt bara att ringa på. det fanns nästan inga appar alls till den. När jag skulle köpa en surfplatta blev det i stället en iPad. När sedan dottern köpte en iPhone, som jag provade så började jag fundera. Eftersom jag var så otroligt missnöjd med min Windowstelefon så måste jag bara byta, och då föll det sig att jag köpte en iPhone 4. Jag aldrig ångrat det.

Sedan det här, det är bara fånigt.
svergie2 skrev: Sedan om något är "WT" så är det användare av iPhone som köper det "bara för att kompisen har det" eller "för att det är så coolt".
Om någon skulle tro att jag köpte en iPhone för att dottern köpt en, eller för att jag skulle var "cool" misstar ni er. Jag ville ha en telefon som jag skulle bli nöjd med.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
Windows Phone rockar, från version 8 :) Tror de är uppe i 10% i Europa nu, och det stiger...
Användarvisningsbild
av svergie2
SvenB skrev:Men vadå "låsa in sig"?. Om Senus är baserat på Android, "men fungerar på IPhone och andra märken". Vad är det som säger att ett eventuellt nytt system som baseras på Apple, inte kommer att fungera med andra produkter? Ja, jag vet att Apple är bra på att "låsa in" användaren i Apple-världen, men jag tror inte Volvo skulle vara så dumma att det accepterade att det blir så om de väljer en Applelösning. När jag skulle köpa en smartphone för några år sedan valde jag en Nokia eftersom jag tycker Nokia är bra telefoner sedan många år. Den var baserad på Windows. Jag tyckte det var bra eftersom jag har Windows i datorerna. Men oj, vad besviken jag blev. Jag använde den i stort sätt bara att ringa på. det fanns nästan inga appar alls till den. När jag skulle köpa en surfplatta blev det i stället en iPad. När sedan dottern köpte en iPhone, som jag provade så började jag fundera. Eftersom jag var så otroligt missnöjd med min Windowstelefon så måste jag bara byta, och då föll det sig att jag köpte en iPhone 4. Jag aldrig ångrat det.
Haha, nä Windows Phone är inget att hänga i granen om man vill ha appar :P

"Apple Carplay gör det inledningsvis möjligt att ansluta tillbehör via kabel med Lightningkontakt. Senare tillkommer möjligheten med trådlös anslutning via wifi." http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 809226.ece

Detta utesluter Din iPhone 4, alla Androidtelefoner och tillåter således bara iPhone 5+ och möjligtvis en iPad 4+. Detta låser väl in användaren till en iPhone/iPad.
Användarvisningsbild
av SvenB
Du får ursäkta sverige2, men jag tror inte Volvo låser in sig i ett så snäv cirkel som du påstår och tydligen tror. Du talar om Lightningkontakt, vad har jag på min iPhone då :?:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Läste följande pressmeddelande för […]

Tyvärr så är det samma fel p&arin[…]

Det givarfästet passar ej till den länka[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är vi snart på rull! Startade upp mo[…]