Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hämtade också på en fredag :wink:
Bilder på inredningen (dåliga mobilbilder) Tar nya på utsidan när jag tvättat bilen, har blivit 30 mil idag på saltvägar.

Bild

Helt underbara stolar, man sitter hur skönt som helst.

Bild
Grattis till en snygg bil, stort lyft med MY14 R-design :-)-) Själv tycker jag man börjar tröttna på den svarta inredningen, saknar den helljusa. :wink:
blev det inga paddlar?
Passar kanske inte direkt på en XC60 men vore kul i en V40/S60.
Hur är det med kartor till Sensus? Beställde inte navigering specifikt men om man går in bland menyerna så ber Sensus att man skall trycka in en aktiveringskod. Och tittar man här verkar det ju vara OK att anmäla sig: http://www.navteq.com/mapcare/volvo/lan ... op1sv.html
Snittförbrukningen är nu på 8,0. Lite högt med sjunker förhoppningsvis.

Jag gillar skarpt den mörka inredningen, tycker om det svarta innertaket. Passar bra med stämningsljuset.

Det aktiva helljuset är jag grymt imponerad av. Fungerar helt perfekt, inte en enda bil jag mött har blinkat tillbaka.
Det bländar av bara på bilen, fullt ljus framför och på sidorna på den man möter. Kommer bli svårt att köra en "vanlig" bil när man vant sig med denna.
Jag tror det är på hela tiden. Du justerar ljusstyrkan med samma ratt som du ställer ljuset i instrumenten.
Där jag sett att stämningsljuset sitter är, ringarna runt mugghållarna, i taket bredvid SOS-knappen, i förvaringsfacken i dörrsidorna, under instrumentpanelen och en diod bakom knappsatsen.
hakank skrev:Hur är det med kartor till Sensus? Beställde inte navigering specifikt men om man går in bland menyerna så ber Sensus att man skall trycka in en aktiveringskod. Och tittar man här verkar det ju vara OK att anmäla sig: http://www.navteq.com/mapcare/volvo/lan ... op1sv.html
Vad är MapCare? Ja har navigering plus att ja kan mata in aktiveringskod, har ingen aning om va som ska hända...

Grattis till alla Er som köpt nya fina bilar!!! Volvo har verkligen ryckt upp sig.
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]