Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Säljarn2000 skrev:Direktstart är tyvärr borttaget på bilar utan tidur, försvann på MY14.
Är det för att "tvinga" köpare att beställa tidur. Knäppt :evil:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Volvo tjänar pengar som smör på VOC tillbehöret. ala 9900kr, tänk att dom lyckats övertala en hel del köpare på detta tillbehör sen bara något år tillbaka, en riktig guldgruva. Men visst är det mycket användbart också kanske t.om för billigt, tror att många hade valt det för 15 tkr med. :)
Användarvisningsbild
av swed
bem skrev:...För mig är största vardagliga nyttan med Volvo On Call att det går att styra värmaren med VOC mobil-appen. Du kan starta värmaren varifrån du vill bara du har mobiltäckning. Det finns även en app Volvo Heater Starter (kräver dock aktivt VOC abonnemang även den) som jag använder ibland (har hänt att VOC appen strulat)...

/Bo
Håller med, jag åker väldigt sällan samma tid, varken till eller från jobbet.
Likaså tycker jag att värmaren värmer för lite på timer (den går via ute-temp mm.).

När du startar den manuellt så går den tills du stänger av den (tror det är ~50 min. som max).
Första 20-25 min värmer den bara motorn, men 30-45 min brukar vara lagom, beroende på ute-temp.

//Bosse
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Har märkt att det tar lång tid för bilen att bli varm utan automatstart på värmaren. Min första dieselbil.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det stämmer, det är därför den är med. Dieslar blir varma långsamt pga luftöverskottet. Större delen av värmen du producerar blåser du ut genom avgasröret bara.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men att direktstart inte är möjligt nu längre, utan att man lagt till tiduret förvånar mig. VOC vill kanske inte alla ha, men nog vill man kunna starta värmaren manuellt. :?: :???:
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
SvenB skrev:Men att direktstart inte är möjligt nu längre, utan att man lagt till tiduret förvånar mig. VOC vill kanske inte alla ha, men nog vill man kunna starta värmaren manuellt. :?: :???:
Håller med föregående talare.
Användarvisningsbild
av bem
SvenB skrev:
Säljarn2000 skrev:Direktstart är tyvärr borttaget på bilar utan tidur, försvann på MY14.
Är det för att "tvinga" köpare att beställa tidur. Knäppt :evil:
Ja det verkar så för den som är vid sina sunda vätskor köper knappast en Volvo diesel utan kunna starta värmaren manuellt på nåt sätt.
Men ofta är tiduret med i nåt paket nuförtiden så man får det i regel den vägen, t ex klimatpaket.
Fast det kanske händer att folk missar tiduret när de beställer ny Volvo diesel, kan ju tänkas det finns fler som grannfrun som köpte ny bil förra året och när hon hämta den sa hon - vad den knattrar, varpå säljaren sa - ja det är så på dieselar när de startar varpå tanten svara har jag köpt en diesel... sån koll kan man ha vid ett nybilsköp.

Tiduret och Volvo On Call är bland det bästa tillbehöret på min Volvo. Skulle vara svårt att vara utan vintertid när man väl har det.

/Bo
B230F går fett

Kolla här om det hjälper 1-2-1 = Luftm[…]

Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]