Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Ulmerkotte skrev:Fasiken sicken skön bil! :P På jungfruresan försökte jag ställa in automatiskt helljus, vilket jag hade inbillat mig att jag hade! :( .. inte läst på ordentligt om förkortningarna, ABL har jag men inte AHL... man får väl leva vidare utan det :| ...kostar väl en slant att uppgradera, om det går?... 6-växlade man-lådan lirar gött som andra påpekat!
Hej,

Kika i V60 broshyren 2014 (PDF) här så ser du vad som måste vara fabriksmonterat (O i tabellen i broschyren) eller går att eftermontera (T, Tillval).

http://www.skanebil.se/personbilar/bilf ... stdokument

Aktivt helljus (Active High Beam) ligger med som en komponent i Driver Support paketet (vilket är fabriksmonterat).

/Bo
Användarvisningsbild
av Perra83
Ett innertak går väl ändå att byta i efterhand, kräv det så blir du nöjd.

Kul att alla ändå är väldigt nöjda med bilarna.
av Gunner
Nja, det blir nog både dyrt och tidskrävande! Men vi glömmer ledsamheterna ett tag och går in på det primära!! :)
Då syftar jag på bilen och den nya drivlinan! Efter enbart 15 mil, så blir så blir det ju ingen genomlysande analys. Men en kort reflektion blir :) :) :) ! Motorn spinner på med ett väldigt subtilt och trevligt ljud, Samtidigt som den ger dig vad du begär, när du kräver lite mer av den. Den manuella lådan är jäkligt skönt distinkt och lättarbetad. Det här är bra! :) .
//Mats
av Gunner
Å så ringde handlaren för en stund sedan och frågade efter första intrycken. Han bad mig också komma in efter helgerna, för att uppgradera nycklarna. Som plåster på såren! :)
//Mats
Användarvisningsbild
av hakank
bem skrev:
Ulmerkotte skrev:Fasiken sicken skön bil! :P På jungfruresan försökte jag ställa in automatiskt helljus, vilket jag hade inbillat mig att jag hade! :( .. inte läst på ordentligt om förkortningarna, ABL har jag men inte AHL... man får väl leva vidare utan det :| ...kostar väl en slant att uppgradera, om det går?... 6-växlade man-lådan lirar gött som andra påpekat!
Hej,

Kika i V60 broshyren 2014 (PDF) här så ser du vad som måste vara fabriksmonterat (O i tabellen i broschyren) eller går att eftermontera (T, Tillval).

http://www.skanebil.se/personbilar/bilf ... stdokument

Aktivt helljus (Active High Beam) ligger med som en komponent i Driver Support paketet (vilket är fabriksmonterat).

/Bo
Bra länk! Så här i efterhand när det börjar närma sig leverans (inte VEA) så förstår man lite bättre vad man köpt :-) Business Ediion II är det samma som teknikpaket (inte pro)om jag fattar saken rätt. Ingick i ett erbjudande när jag beställde. Trodde också i min enfald att jag fick automatisk avbländning. Och när nu bilen står för dörren (på G från Gent till Bilia) så skulle man nog egentligen tagit en svart eller vit bil och satsat på förar supportpaketet i stället för en annan färg. Bara att vänta 5 år till då....
av Gunner
PFA skrev:Vad bra! Det var ju det minsta de kunde göra.
Jo, får känna mig halvnöjd med lösningen i alla fall! :) Bilen kan jag dock inte vara mindre än helnöjd med! :D
//Mats
Användarvisningsbild
av bem
hakank skrev: Business Ediion II är det samma som teknikpaket (inte pro)om jag fattar saken rätt. Ingick i ett erbjudande när jag beställde.
Trodde också i min enfald att jag fick automatisk avbländning.
Och när nu bilen står för dörren (på G från Gent till Bilia) så skulle man nog egentligen tagit en svart eller vit bil och satsat på förar supportpaketet i stället för en annan färg. Bara att vänta 5 år till då....
Hej,
Jag har en V70 D3 Momentum Business med Klimatpaket + Volvo On call (+eluppvärmda spolarmunstycken).
Ja, "Business" är lika med Teknikpaket (dvs Digitalt kombiinstrument med 8" TFT-skärm, Parkeringshjälp bak, Uppgradering ljudanläggning till High Performance CD med 7" färgskärm). Automatisk avbländbar backspegel (finns med el utan kompass) ligger med i Summum paketet alternativt som ensamt tillval. Du kan i efterhand utrusta din bil med Automatisk avbländbar backspegel (med kompass) om du vill. Jag kolla vad det kosta hos min Volvohandlare - håll i hatten - backspegeln 3609 kr + montage 866 kr + mjukvara 147 kr totalt ca 4622 kr. Dock har jag forskat lite i detta och det går att få tag i en ny avbländbar spegel med kompass utomlands för ca 2000 kr. Monterar du den själv sparar du 866 kr och enda du behöver göra är att åka till Volvo så de laddar in mjukvaran som styr den automatiska dimningen.
Driver support paketet är ju rätt käckt men personligen föredrar jag att vara uppmärksam vid ratten så då skall väl en del av det som ingår i Driver support inte behövas egentligen (bra att ha men man klarar sig nog utmärkt utan). Jag skall köra i minst 10 år med min nya V70 så jag kör slut på den. Nästa gång jag byter bil hoppas jag Volvo har en V70 hybrid som går minst 20 mil på el, det skulle passa mig.

/Bo
Användarvisningsbild
av hakank
Tummen upp för en hybrid med 20 mil mellan laddnigarna. Kan ju hoppas på det om fem år. Och anser som du att man bör vara uppmärksam vid ratten och köra förståndigt. Tyvärr så gör knappt nån detsamma i dårhuset jag bor (sthlm) och varje resa till eller från jobbet liknar "Har du tur så överlevde du om du kom fram"
av swemax
bem skrev:
hakank skrev: Business Ediion II är det samma som teknikpaket (inte pro)om jag fattar saken rätt. Ingick i ett erbjudande när jag beställde.
Trodde också i min enfald att jag fick automatisk avbländning.
Och när nu bilen står för dörren (på G från Gent till Bilia) så skulle man nog egentligen tagit en svart eller vit bil och satsat på förar supportpaketet i stället för en annan färg. Bara att vänta 5 år till då....
Hej,
Jag har en V70 D3 Momentum Business med Klimatpaket + Volvo On call (+eluppvärmda spolarmunstycken).
Ja, "Business" är lika med Teknikpaket (dvs Digitalt kombiinstrument med 8" TFT-skärm, Parkeringshjälp bak, Uppgradering ljudanläggning till High Performance CD med 7" färgskärm). Automatisk avbländbar backspegel (finns med el utan kompass) ligger med i Summum paketet alternativt som ensamt tillval. Du kan i efterhand utrusta din bil med Automatisk avbländbar backspegel (med kompass) om du vill. Jag kolla vad det kosta hos min Volvohandlare - håll i hatten - backspegeln 3609 kr + montage 866 kr + mjukvara 147 kr totalt ca 4622 kr. Dock har jag forskat lite i detta och det går att få tag i en ny avbländbar spegel med kompass utomlands för ca 2000 kr. Monterar du den själv sparar du 866 kr och enda du behöver göra är att åka till Volvo så de laddar in mjukvaran som styr den automatiska dimningen.
Driver support paketet är ju rätt käckt men personligen föredrar jag att vara uppmärksam vid ratten så då skall väl en del av det som ingår i Driver support inte behövas egentligen (bra att ha men man klarar sig nog utmärkt utan). Jag skall köra i minst 10 år med min nya V70 så jag kör slut på den. Nästa gång jag byter bil hoppas jag Volvo har en V70 hybrid som går minst 20 mil på el, det skulle passa mig.

/Bo
Klarar man av att vara uppmärksam vid ratten kan man nog flippa spaken på spegeln också och vips så har man sparat in dom pengarna med:-)
DS är väl inte till för att man ska sitta ouppmärksam vid ratten?
Der är det väl till för att ta hand om situationer när vi vanliga dödliga förare har missat något samt att bidra till att kunna köra längre med samma uppmärksamhet alternativt komma fram mer utvilade

Kompass, varför har du ens tittat på det tillvalet?
Kan ju knappast bidra till uppmärksamheten att ha en sådan sittande uppe i backspegelshöjd snarare tvärtom;-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]