Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Ja, XC60 verkar ha rejäla leveranstider.

Min har stått i steg 2 sedan den 19/12, men har sedan dess gått från köplats 7149 till dagens 2957. Den totala kölängden var då 11425 mot dagens 8179. Den totala kölängden har kapats med 3000-4000 bilar sedan i höstas och ändå är leveranstiderna så långa, men det kan ju som sagt vara just XC60 som har lite längre leveranstider av någon anledning. Försäljningen går kanske bra.

Väntans tider...
av kmi
Volvo XC60 D4 Summum Business E II (VEA)
Ice vit
Automat
Klimatpaket VOC
Baksensor fram/bak
Merac 18" svart
Gummimattor
Lastrumsmatta
Stötfångarskydd

Ved ikke rigtigt med färg och fälg:
ice vit och merac ?
seashell beige med Zephyrus ?

Leverans sist i April
Electric silver med Zephyrus eller Merac ?

Jeg vil ha' en ljus färg da de mørke let bliver repig
Nogen som iøvrigt har erfaring med Svart Merac ?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag har sett en Ice white XC60 -14 med svarta merac, det är ju en smaksak men jag tyckte inte det blev snyggt, ich white med allt krom på fronten ser bara konstigt ut. Jag hade kört på en electric silver grym färg som har fin lyster och är lätt att hålla ren. Själv hade jag nog valt electric silver + Freja 18"
av MrCooper
Då har jag fått leveransbesked. Skall hämta bilen nästa vecka! :P
Kunde dock inte hålla mig, var och provkörde V70 med nya automatlådan och V60 med manuell häromveckan. Ångrar verkligen inte att jag väntade in den nya automatlådan, även om väntan har varit lång. Den känns mycket trevligare.
av AsfaltRacer
Alla ni som beställt Business Edition II: syns det någonstans i specen på MinVolvo? Hos mig syns det nämligen inte (varken i modellbeteckningen eller i utrustningslistan). Mailade min ÅF och hon sade att i deras system så står det att det är en BE II. Hur ser det ut hos er andra?
Användarvisningsbild
av bem
Vad skiljer "Business Edition" och "Business Edition II"?
I "Business Edition" (2014 på V70) var det = Teknikpaket.

(Bo
av kmi
Står XC60 D4 Summum Business E II på min ordre.
Men "Business" er vel bare et kommercielt produkt som består i mit fall af Summum og Teknik paket.

AsfaltRacer: Om der står Momentum og teknikpaket og prisen er ret, så er alt vel som det skal være ?
av AsfaltRacer
Jag har klimatpaket och sportpaket och de grejer som ingår i dessa (t.ex. Parkeringsvärmare, rattvärme, sportchassi osv) står under rubriken "Extrautrustning". Under "Specifikation" står det "Utrustningsnivå: Momentum(12)". BE II borde inneburit följande: Digitalt kombiinstrument, 7" skärm i mittkonsolen samt parkeringssensorer bak.

Börjar bli orolig att något gått snett i beställningsprocessen (som kommer att resultera i förlängd leveranstid :( )
av s6025t
Skillnaden på BE o BE II är att II har nya Sensus Connect o nya Sensus navigation i BE II PRO.
BE II finns bara på bilar i 60-serien
av PFA
Det står "Summum Business E Pro II" på min orderbekräftelse, men inte på MinVolvo.

Du behöver säkert inte oroa dig...och inte jag heller då förhoppningvis :) Som s6025t skriver ovan så är det en uppdatering av Sensus som införts från och med v. 46.

http://www.forumbilder.se/CFP5R/sensus-connected

Är det någon som fått sin nya bil med uppgraderingarna från 13w46? Åsikter?

Någon som tror sig veta om uppgraderingarna som införs 14w20 kommer att uppdateras "free of charge" i de bilar som har fått versionen från 13w46?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 55

Har ingen M10 bult att testa magiska tricket me[…]

Jag har en trasig dörrlist, har testat det me[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Det ska inte vara några problem, om jag har […]

Hjälp med Vida