Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

c30d3 skrev:Torslanda: Samma här, min ändrades också till steg 8 igår men för mig har MinVolvo hela tiden legat en vecka före VolvoBil.
Hoppas att jag kan hämta bilen i Tuve nästa vecka. :D
Hmm, då verkar det uppenbarligen vara lite olika... Bara att hoppas att bästa levtid stämmer oavsett vilken sida man kikar på :) gott hursomhelst att hämta ut en ny kärra (förhoppningsvis) nästa vecka:)
Tallberg skrev:Vad är volvobil för sida som ni tittar på?
En sida för Volvoanställda.
"Volvo Bil i Göteborg AB är ett eget aktiebolag som drivs som ett resultatbärande bolag och ägs till 100 % av Volvo Personbilar Sverige AB. Volvo Bil kan jämställas med övriga återförsäljare, men arbetar mot en marknad bestående av Volvoanställda"
XCsnubben skrev:
FJPolestar skrev:Var inne nyss och kollade på min Volvo. Fortfarande i steg 7, men leverans veckan har ändrats idag till v.25 istället för v.24 som det var igår :(
Hur går det för dig FJPolestar? Jag råkade ut för exakt samma sak som dig ovan i citatet idag, d.v.s a´fortfarande steg 7, men gick från vecka 24-25 :roll: . Handlaren säger fortfarande att han skall få bilen vecka 23 (iofs innan minvolvo uppdaterades), så hans förhoppning är fortfarande leverens i slutet av vecka 23 om allt går som på räls... (skall i princip inte eftermontera något alls, tar solfilm & drag + ditec vid sidan om istället)
Hoppas hoppas hoppas på vecka 23 :D
Det går ganska bra faktiskt. Så här ser det ut just nu:
24 Maj - Lev v.24 steg 3-7
25 Maj - Lev v.25 steg 7
31 Maj - Lev v.25 steg 8
Kollade precis på Min Volvo, den är fortfarande i steg 8. Hoppas på leverans nästa vecka :D !
c30d3 skrev:riha: Nä jag ser inte nån information om tex växellåda, färg eller klädsel.
Nu har jag fått regnr till min bil...snart är det dax!!! :-)-)
Ok, tack.
Stämmer motor modellen?

som sagt, för mig visar de "D3" och inte "D3 AWD", men å andra sidan så kan det ju vara att för alla "D3" modeller så visar de endast D3, även om jag anser att så är fel i såna fall (eftersom det är olika motorer i D3 utbudet).

Jag har inte fått något reg nummer på min ännu, fortfarande i steg7, har varit så sedan 28/5.

Den som väntar på något gott, VÄNTAR ALLTID FÖR LÄNGE, hehehe
FJPolestar skrev:
XCsnubben skrev:
FJPolestar skrev:Var inne nyss och kollade på min Volvo. Fortfarande i steg 7, men leverans veckan har ändrats idag till v.25 istället för v.24 som det var igår :(
Hur går det för dig FJPolestar? Jag råkade ut för exakt samma sak som dig ovan i citatet idag, d.v.s a´fortfarande steg 7, men gick från vecka 24-25 :roll: . Handlaren säger fortfarande att han skall få bilen vecka 23 (iofs innan minvolvo uppdaterades), så hans förhoppning är fortfarande leverens i slutet av vecka 23 om allt går som på räls... (skall i princip inte eftermontera något alls, tar solfilm & drag + ditec vid sidan om istället)
25 Maj - Lev v.25 steg 7
31 Maj - Lev v.25 steg 8
Kollade precis på Min Volvo, den är fortfarande i steg 8. Hoppas på leverans nästa vecka :D !
Nu e det galet, tebaks på levsteg 1 o inget prel. datum.... :-(O) hoppas att säljarens uppgifter stämmer med leverens kommande vecka...
XCsnubben skrev:
FJPolestar skrev:
XCsnubben skrev:
25 Maj - Lev v.25 steg 7
31 Maj - Lev v.25 steg 8
Nu e det galet, tebaks på levsteg 1 o inget prel. datum.... :-(O) hoppas att säljarens uppgifter stämmer med leverens kommande vecka...

Min verkar ha stoppat på steg 7, hehehe. Skulle iofs vara skönt att se det röra på sig.
Fick mail från ÅF (säljaren) om att de förväntar sig få in min bil under nästa vecka (23) och att de behöver någon dag för att montera på krok o besiktiga den :-)
Riha: du skrev i början av denna tråden att du hade en prel. Levelransdatum på vecka 29 och nu är du nere på v 23 .. Hur gick det till :shock:

Du skrev följande
Fu_k, jag ser nu att prel. lev. vecka för min XC60 D3 AWD är v.29. Damn, det är slutet av JULI!

Orka...
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 45

Läste följande pressmeddelande för […]

Tyvärr så är det samma fel p&arin[…]

Det givarfästet passar ej till den länka[…]

D4 VEA dricker olja