Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Micke008 skrev:Gjorde du en "riktig service" eller en anpassad?
Ja du, det vete katten vad den kallades. Borde det stå på specifikationen jag fick, månne? Servicen gjordes efter 3000 mil, i alla fall.
av Micke008
apersson850 skrev:
Micke008 skrev:Gjorde du en "riktig service" eller en anpassad?
Ja du, det vete katten vad den kallades. Borde det stå på specifikationen jag fick, månne? Servicen gjordes efter 3000 mil, i alla fall.
Nä då är det ju en full service vilket också ska ge mjukvaruuppdatering. Vad de sa till mig var att man inte fick den vid anpassad service, sen borde man ju få kritiska saker uppdaterade, det brukar de ju se när de ansluter datorn. För de kollar väl om det finns några felkoder!?
av moffe
Borde och borde... de får man alltid höra :D
Verkar som många märkes "servicar" slarvar med saker och värsta grejer jag har sett är att dom säger att de gjort något men faktiskt inte gjort det. Så det lönar sig nog att hålla ögönen uppe för sådant.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vad är "anpassad service" då? Är det om man fått ihop 500 mil på ett år, eller?
av Micke008
apersson850 skrev:Vad är "anpassad service" då? Är det om man fått ihop 500 mil på ett år, eller?
Under 1500mil om du har serviceintervall på 3000mil eller 1000mil om serviceintrevall är på 2000mil.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaha. Nä, jag har fått ihop 4000 mil nu, och än har det inte gått ett år. Bara nästan. Så nån sån anpassning kan det ju inte ha varit.
av danli
Fick mail idag att uppdatering till min MY2012 har blivit skickad, ganska tidigt då de var förväntade i Juli-Sept.
(Bara ett år försent kan man tycka när vi kört runt med 2010 års karta)
Användarvisningsbild
av Ante2
När jag har gjort min service på Rejmes i Örebro så har min servicetekniker alltid gjort mjukvaruuppdatering vare sig jag har gjort anpassad service eller inte.
av Droopy
Ante2 skrev:När jag har gjort min service på Rejmes i Örebro så har min servicetekniker alltid gjort mjukvaruuppdatering vare sig jag har gjort anpassad service eller inte.
Det är så det ska vara
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 29
Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]