Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FJPolestar skrev:Var inne nyss och kollade på min Volvo. Fortfarande i steg 7, men leverans veckan har ändrats idag till v.25 istället för v.24 som det var igår :(
Hur går det för dig FJPolestar? Jag råkade ut för exakt samma sak som dig ovan i citatet idag, d.v.s a´fortfarande steg 7, men gick från vecka 24-25 :roll: . Handlaren säger fortfarande att han skall få bilen vecka 23 (iofs innan minvolvo uppdaterades), så hans förhoppning är fortfarande leverens i slutet av vecka 23 om allt går som på räls... (skall i princip inte eftermontera något alls, tar solfilm & drag + ditec vid sidan om istället)
Hoppas hoppas hoppas på vecka 23 :D
Lita inte för mycket på Min volvo.

Jag hade status 7 (din volvo testas) och beräknad leveranstid v25 men bilen var redan hos handlaren och leverans blev tre veckor tidigare än minvolvo sa.

Så - lita mer på säljaren som har bättre och mer exakt info.

/ Jacob
jajon skrev:Lita inte för mycket på Min volvo.

Jag hade status 7 (din volvo testas) och beräknad leveranstid v25 men bilen var redan hos handlaren och leverans blev tre veckor tidigare än minvolvo sa.

Så - lita mer på säljaren som har bättre och mer exakt info.

/ Jacob
Jag jämför Min Volvo med Volvobil, och Volvobils leveransstatus har hela tiden legat en vecka före
Min Volvos. Det står v23 vs v24 nu, hoppas att Volvobils stämmer. Då blir det leverans nästa vecka (mot det ursprungliga v27) Känns ju förjäkla bra :lol:

Min hoppade till steg 2 onsdag förra veckan och till steg 5 i måndags, steg 8 igår. Så har inte leveransen fullt upp så räknar jag kallt med nästa vecka :D
XCsnubben skrev:
TOPPERH skrev:min gick från steg 2 till 5 sedan direkt till 7 på samma dag.
lev v25 istället för v27
Börjar tro att min bil missade båten denna veckan, eftersom flera nu verkar få leverensvecka 25. Min bil gick från 24 -> 25 idag :-(
För caen vecka sedan gick den från status 2 -> status 7.

För fyra dagar sedan så ändrade den från lev v.24 till v.25, fortfarande status 7 dock.

Skall slå en pling till handlaren på fredag och höra vad de har för lev.status.

Edit: Nu är det tillbaks på v.24 (ändrades idag igen).
Fasen vad man sitter o väntar o väntar... Jobbigt bara ju. Vill ju ha nu...

förresten, en fråga, när ni loggar på Min Volvo, går till "min Profil" och sedan info om bilen, ser ni fullständig info då, eller bara en del ifyllt? Ser ni exakt rätt motoralternativ också? För mig så står det "D3" även om jag beställt en "D3 AWD", någon er som har det så?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 45
Wifi

Funkar 👍. Tackar

Bakaxelutväxling V70II

Mest troligt 3,33:1 Volvohandlare kan även […]

Vi som beställt EX90