Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
volvobrasse skrev:Ja, jag hoppas verkligen att detta är snurrigt.För i mitt fall så har antal veckor minskat, men däremot könummret blir högre och högre för mig allt eftersom tiden går :)
Min bil är numera ändrad till V60 D4 AWD Buisness PRO, Med samma tillval, dock gav ju detta lite extra dessutom som navi o keyless.

Färgen vart Powerblå med Ymir 18"
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:Ja, jag hoppas verkligen att detta är snurrigt.För i mitt fall så har antal veckor minskat, men däremot könummret blir högre och högre för mig allt eftersom tiden går :)
Min bil är numera ändrad till V60 D4 AWD Buisness PRO, Med samma tillval, dock gav ju detta lite extra dessutom som navi o keyless.

Jag vågar inte ändra en pinal just nu:) Har 9v kvar, vill inte vänta en dag extra!
av Rudolfs
volvobrasse skrev:
Rudolfs skrev:

Jag vågar inte ändra en pinal just nu:) Har 9v kvar, vill inte vänta en dag extra!
Jag har inte fått något leveransbesked men han erkände att VOR bilarna har längre väntetid än dem andra. Jag började mitt nya jobb där jag numera pendlar 5 mil om dagen så då vill jag gärna ha min nya bil mot min 98 S70 Turbo :P
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rudolfs skrev:

Hmm fast normal levtid är väl mellan 8-12 v för en V60? Snabbare än så är nog rätt ovanligt?
av Rudolfs
volvobrasse skrev:
Rudolfs skrev:

Hmm fast normal levtid är väl mellan 8-12 v för en V60? Snabbare än så är nog rätt ovanligt?
Jupp, runt 12 veckor, men jag tar den hellre om 12 veckor exakt som jag vill ha, än en Ocean race som inte är exakt så som jag egentligen skulle vilja ha en V60, dessutom 5 veckor senare :P
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Så du fick levtid 17 v? Jag fick 12v för min Ocean Race T3. Det finns ju ett ordspråk annars: Den som väntar på en V60 Ocean Race, väntar aldrig för länge!
av Mmjohan
7 veckor, lev vecka 50. Beställde alltså vecka 42 och låg då på plats 5592, därefter backade kön men vände idag vid 5880 någonstans. Har lagt till bl.a. Paddlar och backkamera (B) . Jag kommer kolla kön flera gånger om dagen tills den är klar, bästa julklappen om V50 håller hela vägen 8)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Mmjohan skrev:7 veckor, lev vecka 50. Beställde alltså vecka 42 och låg då på plats 5592, därefter backade kön men vände idag vid 5880 någonstans. Har lagt till bl.a. Paddlar och backkamera (B) . Jag kommer kolla kön flera gånger om dagen tills den är klar, bästa julklappen om V50 håller hela vägen 8)
Vad är det för spec på bilen? 7v lät sjukt snabbt :)
av Rudolfs
volvobrasse skrev:Så du fick levtid 17 v? Jag fick 12v för min Ocean Race T3. Det finns ju ett ordspråk annars: Den som väntar på en V60 Ocean Race, väntar aldrig för länge!

Japp, Han sa 12 men räknaren säger v8… från förr förra veckan. Jag ville ju inte ens ha en ocean race egentligen. Men tyckte jag fick en bra deal så valde den, nu gick bilen på 366 ist för 351 som VOR bilen gjorde. Men det är okej med mig då jag får färg,hjul och egentligen den inredningen jag ville ha från början :D
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 203

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]