Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
W.A.P.E. skrev:Handlaren pratar om maj nu... rätt länge!?
Xc60 classic
Ja det är långa leveranstider på XC60 nu så här i slutspurten. Gissar att de säljer rätt många nu.
Min beräknas ankomma göteborg vecka 22 (slutet av maj), och därefter är vi i juni innan jag kan hämta den...

17v leveranstid + ÅF fix :cry:
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Nu har min bils status uppdaterats 2 gånger idag.
Först stod det "Levereras till bilhandlare" och nu 1 timme senare står det "Inbokad leverans 2017-02-15 10:00".
Men det kan väl inte ta 1 och ½ vecka att leverera den till handlaren. När jag pratat med min säljare har han
sagt att bilen ska bara slangas med mjukvara och fartspärren på 30 km/h ska inaktiveras (säkerhetsspärr som sitter
när den byggs då bilen inte får köra snabbare i fabriken) och han trodde det max kunde ta en dag.

Är datum och tid satt av min säljare på "Min volvo" eller en generell tid som sätts automatiskt i systemet?
Orkar ju inte vänta 1 och ½ vecka, kommer bli tokig :roll:
av KrilleW
Du är inte ensam om att ha beställt en bil...en och en halv vecka är inget onormalt alls.
Bilen ska förutom det du beskriver även leveransservas och rekondas.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Nej, sant, men pratat med säljaren nu och bilen kommer 8 feb, men så behöver verkstaden några dagar då det är kö eftersom det rullar in en mängd nya bilar den dagen och sedan är det helg och först 13 feb är den klar för att avplastas/tvättas, så bara tvätten blir klar kan jag få den redan 14 feb, troligen eftermiddag, annars 15:de förmiddag så som det står på sidan.

Jag får sätta mig bredvid de andra barnen och vänta på julklapparna, snegla på kalle och hans vänner och vägra äta julgröt. :shock:
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
I mitten av förra veckan, står leverans vecka 8 med, men det blir onsdag vecka 7 istället.

Om nu inte bilfan brinner upp eller blir rökskadad, brinner ju för glatta livet i Torslanda just nu
av Uljung
Wolfyswe skrev:I mitten av förra veckan, står leverans vecka 8 med, men det blir onsdag vecka 7 istället.

Om nu inte bilfan brinner upp eller blir rökskadad, brinner ju för glatta livet i Torslanda just nu
Bilarna ska nog klara sig undan, branden har ej påverkat bilproduktionen.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/vålds ... -1.4147271

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Daniel73
Sedan så byggs ju xc60 i Gent.....
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 203

Har du kollat spänningen på batteriet??[…]