Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glenn3
Min har precis blivit färdigbyggd!! :D :lol:

Stod hela tiden att den skulle tillverkas v.10 men idag fick jag mail om att den var färdigbyggd. Då kanske man får den innan man sticker till fjällen! (B)
av pelleplutt
Grattis! Väntar med spänning på bilder när du fått den levererad. :)

Grålle1, din vita är ju riktigt snygg!
av EMartler
Glenn3 skrev:Min har precis blivit färdigbyggd!! :D Bild

Stod hela tiden att den skulle tillverkas v.10 men idag fick jag mail om att den var färdigbyggd. Då kanske man får den innan man sticker till fjällen! (B)
Var hittade du planerad tillverkning? :) Jag hittar bara planerad leverans på sidan.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Min bil är så tråkig, men gömmer sig i tillverkningen. Kan inte se status på den eftersom den står på leasingföretag.
Ringer jag min säljare säger han bara när hans system säger att den bör komma :D
av pelleplutt
carlert och Wolfyswe, vad har ni för specs?
av Göte
pelleplutt skrev:D4 AWD har ju ett klart bättre prisläge, men jag tror diesel vore väldigt dåligt för mig då jag kör nästan uteslutande korta resor. 9 km till jobbet, 1 km till ICA, o.s.v. Om T5 hade haft AWD vore det ju helt klart det bästa alternativet, men jag nojjar lite över andrahandsvärdet på en SUV utan AWD samt ev. torque steer med FWD. :)
Jag kör ungefär samma sträckor som du gör, så valet av T5 var lätt. Torque steer är inget jag tänkte på när jag provkörde en T5an och då öste jag på rejält från en rondell ut på motorvägen via lång påfart. Men eftersom det vart så mycket snack om det så har jag testat med nuvarande bil o ja man märker det vi gasen i botten vid rödljus, dock inget jag någonsin tänkt på tidigare.

Jag är ingen rödljus racer fantast heller så jag behöver ingen awd, utan vill ha kraft i hastigheter runt 50-130 vid tex omkörning och då duger fwd gott. Skulle det vara lite blött eller snömodd så får väl antispinn jobba eller så slår an av lite på gasen, för man ska kunna stanna också.

T5 gör trotts avsaknad av awd 0-100 på ca 7s mot nästan 10s med D4 awd, vid 50-150 är skillnaden ännu större. Valet var lätt för mig :D
av Göte
V90 T5 på Torslanda banan lite 70-130 acceleration under körningen och jag tycker inte han behöver kämpa mot torque steer, ser ingen antispin lampa tändas heller.

• 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 203

Hej Jag har några mindre lackskador på[…]

Kopplingspedal knarrar

Knarret är tillbaka, så det kommer och […]

Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]