Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tkntkn
Jag beställde 21/11 och fick 20v leveranstid.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Bingo93
Undra varför det är så långa leveranstider just nu om man kollar på tidigare inlägg har leveranstiden varit runt 7-10 veckor :???:
av LumberJack
Bingo93 skrev:Undra varför det är så långa leveranstider just nu om man kollar på tidigare inlägg har leveranstiden varit runt 7-10 veckor :???:
Beror ju på vad man beställer för bil. Beställde min V90 D3 AWD innan midsommar och hämtar ut den på fredag.
Så 31v tog det för mig, hade jag valt en V60 eller XC60 hade det med all sannolikhet varit en tredjedel av tiden. Men den som väntar på något gott.. :)
av KrilleW
Bingo93 skrev:ja det känns konstigt :cry:
Antar du beställt en T5 eller T6? Isåfall är det anledningen till långa leveranstider.
av tkntkn
Det har varit kampanj på XC60 Classic under ganska lång tid, den kampanj (vinterdäck och AWD ingick) jag bokade under avslutades 21/11 dvs samma dag som jag bokade. Utöver det faktum att jag bokade sent den dagen (strul med ngt skriftligt intyg om utsläpp) så plockades även AWD bort trots att det ingick, detta pga miljöregler på företaget jag jobbat på.

Allt ovan gjorde nog att jag hamnade en bit bak i ledet...

Nu har jag en annan XC60 tills min nya kommer så det är väl ok men jag vill ändå ha min "egen"

Användarvisningsbild
av Bingo93
KrilleW skrev:
Bingo93 skrev:ja det känns konstigt :cry:
Antar du beställt en T5 eller T6? Isåfall är det anledningen till långa leveranstider.
T5 beställde jag men det är ju ingen ovanlig motor eller?
av Göte
T5 är rätt ovanlig i XC60 men har blivit mer populär an man räknat med till S/V90 så jag tror Volvo ligger efter i tillverkningen av denna motor. Jag beställde min T5:a i september och den har fortfarande inte lämnat fabriken.
Användarvisningsbild
av Bingo93
Göte skrev:T5 är rätt ovanlig i XC60 men har blivit mer populär an man räknat med till S/V90 så jag tror Volvo ligger efter i tillverkningen av denna motor. Jag beställde min T5:a i september och den har fortfarande inte lämnat fabriken.
Där ser man hoppas endå att man inte behöver vänta ända tills sommaren
Användarvisningsbild
av leiwi
tkntkn skrev:Kanske lite off topic men ni som har ERS använder ni funktionen?

Nej , har väldigt svårt att hitta en vettig användning :shock: :shock:
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 203
Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]