Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
Jag bad bara om det och då fick jag det....utan kostnad eller frågor. Men kollegan fick på samma verkstad svaret att det bara var bilar med navigator som fick 3.0...?!? Så åter igen, lite random.
av Raymond
Bare tull, Sensus 3.0 finns til bilar både med och utan navi. Men infoen sentralt från Volvo är skitdårlig ang. slikt. Info går mer spesifikt på problemløsning, altså journaler som beskriver problem, och vilka SW uppdateringar som skal (forhoppningsvis) forbettra problemen. Så när en kund kommer och frågar etter Sensus 3.0 krävs det som tekniker att man själv är ivrig och söker information. Lite osäker om Volvo oficiellt omnämner Sensus som 3.0 nu, eller om det endast är på forum som detta det används. I volvovärlden har denne SW uppdatering endast ett 7-8 siffrigt artikelnummer.

Och ja, det är nog långt fram innan Volvo har något liknande Android appstore. Renault tror jag kommer med nåt sånt, Franskmännen har ju aldrig varit rädda för att prova något nytt, på godt och ont :wink:
Användarvisningsbild
av apersson850
Precis, att radion låser sig och vägrar byta station, vare sig automatiskt eller med piltangenterna, det fenomenet fanns beskrivet i felsökningsdokumentet, och botemedlet skulle vara att ladda in den programvara som heter ger Sensus 3.0.
av waspman
Mattias_F skrev:
waspman skrev:En dum fråga, men måste man ha något särskilt tillval för att få Sensus V3.0? Har bara 5" skärm i min, den var på service förra veckan.
Har du fått löst de nya trip parametrarna under my car?
Jag hade inne min förra veckan och mjukvaran uppdaterades i enlighet med Service 2.0
Biltesplinget är påtagligt men jag saknar tripinformationen.
Nix, ska ringa under nästa vecka o be att få sensus 3.0. Tycker radion krånlagar en del...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
waspman skrev:
Mattias_F skrev:
waspman skrev:En dum fråga, men måste man ha något särskilt tillval för att få Sensus V3.0? Har bara 5" skärm i min, den var på service förra veckan.
Har du fått löst de nya trip parametrarna under my car?
Jag hade inne min förra veckan och mjukvaran uppdaterades i enlighet med Service 2.0
Biltesplinget är påtagligt men jag saknar tripinformationen.
Nix, ska ringa under nästa vecka o be att få sensus 3.0. Tycker radion krånlagar en del...
Då får vi se vad uppdateringen ger.
Jag skall nog göra detsamma och fråga efter ICM uppdateringen.
Har problem med att bilen byter från "dockningsstation" till "my volvo" car när jag spelar musik från Iphone.
av Melmac
Mechanum uppdaterar mjukvaran utan att man ber om det. Det ingår i servicen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det har redan konstaterats här, och de sa så hos "min" Volvoverkstad också, att ICM inte uppdateras, trots att Volvo inte gör något undantag för någon speciell modul när de skriver att mjukvaran uppdateras vid service. Det beror helt enkelt på att den modulen har en så omfattande programvara att de inte hinner uppdatera den medans oljan rinner ur motorn under servicen. Därför måste man gnälla om något specifikt fel, i vilket fall uppdateringen görs, antingen gratis eller mot avgift, beroende på om man har garanti kvar eller ej.
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Är det nån som jag skulle kunna få ett regnummer på en XC70 som har fått Sensus 3.0 så jag kolla vilket art.nr. det har i VIDA, när jag köpte min XC70 D3 AWD MY12 så bad jag om totalt uppdatering av mjukvaror men jag kan t.ex. inte hitta "färddator" funktionen.....

Min bil har följande installerat enligt VIDA:
Styrenhet, Artikelnr, Artikelnummer maskinvara, Artikelnummer mjukvara
ICM 31357076 000003230343 31344565
31344569
31344577
31344581
31344767
31346403
31350213
31350240
31350242
av Raymond
Det er ikke sikkert artikkelnummeret endrer seg på SW selv om den blir oppgradert. Be spesifikt om at du vill ha ICM oppdatert, da får du Sensus 3.0.
av moffe
Var inne med bilen på grund av "bugg" i sensus...har sensus 3.0 ("problemet"/featuren fanns redan i 2.0)
Om man har en videofil som sensus känner igen men inte kan spela upp hänger sig sensus på filen.
Du kommer inte ut från det på någotvis... du är stuck!
Det ända du kan göra är att byta usbdriven till något annat eller deleta filen(i en dator).

Före igår så var det så att om videofilen fanns i listan och när det blev dens tur så försökte sensus spela upp den.
Nu efter updateringen så skippar den filen om den inte kan spela den.
MEN, den hänger sig fortfarande ännu om man väljer filen. Det dumma är att sensus tror att den kan spela den, eller den visar inte på någotvis att den inte skulle kunna spela den. Man märker det först när man väljer filen och då är det redan för sent. Irriterande! Detta lär ska vara en feature, inte en bugg!???

Sedan en annan sak som irriterar mig, om du lyssnar på en sång. Sedan tar fram listan med alla filer och försöker spola framåt. Då hänger sig spolningen och den håller på "for ever and ever", tills du klickar fram paus från undermenyn eller byter sång. Annar spolar den igenom alla sånger på hela listan(kanske hela usbdisken/stickan). Jag tycker detta är konstigt. Varför kan den inte sluta som den gör när du har sången uppe(alltså listan med filerna är inte synlig). Detta är en feature också... Jag tycker bugg.
Man skall åtminstone kunna stoppa den på ett smart sätt, exempelvis klicka på "spola framåt knappen" en gång till i såfall, inte paussa eller hoppa till nästa sång.

Mjukvara före updateringen:
Bild
Nu denna:
Bild
Båda är sensus 3.0... jag tycker denna mjukvara hade jag redan i Sensus 2.0.
Detta är alltså efter IAM( Integrated Audio Module) updatering...Undrar vad annat mjukvaran fixar?
Och, är det inte lite konstigt att den ligger som Kart- och mjukvaruversion. Tycker att de skulle vara skillt eller alla ihop, då även bluetooth.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 30
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]