- lör 15 feb 2014, 21:44
#836711
Be din Volvoverkstad kolla upp detta.
Software bugs in the Central Electronic Module (CEM) causing increased quiescent current leading to a drained battery.
Due to a software deviation the CEM may not perform as intended causing drainage of the battery. If this deviation occurs and depending on the state of battery charge, may experience one or more of the following symptoms, difficult to open the vehicle with the remote key and difficult to start the engine.
The repair is to update the software of the CEM, and reset the battery monitoring sensor.
/Bo
Ulmerkotte skrev:Det är (var?) en bugg i mjukvaran på MY14 (de flesta om inte alla MY14 Volvo vad jag vet) som gjorde att batteriet drogs ur. Det rättas med en mjukvaruppdatering.
Min bil har börjat klagat på batterispänningen, och har inte kunnat använda värmaren, "Bilen är i sparläge".. även efter 20-milatur, men meddelandet försvann lika plötsligt som det kom, och då efter ett par korta turer på stan.. konstigt, verkar vara känslig mot liten dipp i batterispänningen, får kanske göra underhållsladdning i bland, har ju läst om det här på forumet!
Be din Volvoverkstad kolla upp detta.
Software bugs in the Central Electronic Module (CEM) causing increased quiescent current leading to a drained battery.
Due to a software deviation the CEM may not perform as intended causing drainage of the battery. If this deviation occurs and depending on the state of battery charge, may experience one or more of the following symptoms, difficult to open the vehicle with the remote key and difficult to start the engine.
The repair is to update the software of the CEM, and reset the battery monitoring sensor.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.