Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
Håller med, plockar alltid av det när jag inte använder det och har aldrig haft strul på mina delbara.
Inte jättesnyggt med täcklocket, men überfult med fast drag tycker jag....
Är dessutom måttligt road av att slå smalbenet i ett drag och/eller smutsa ner brallorna på ett drag som bara är ivägen..
Men smaken är som baken och jag använder bara drag typ 6-10ggr/år...
Slutligen tvistar väl de lärda om krocksäkerheten vid påkörning bakifrån och drag... även den forskningen talar väl för delbart..?

Skapligt offtopic som sagt :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Ja, krocksäkerheten ska bli lite sämre, vid högt krockvåld..
Men jag ger mig faan på att jag klarat mig från ett antal parkeringsskador p.g.a att jag haft fast drag.. eller underlåtit mig att ta bort det delade. ;)
av KrilleW
Summan av kardemumman. Det är snyggast att skita helt i dragkroken ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Men mindre praktiskt och snyggare bara så länge man slipper parkeringsskadorna. ;)
av EMartler
Hej på er!

Blev lite fundersam när jag läste om era leveranstider..

Jag beställde min XC60 AWD Summum classic edition den 9/11 och jag har fått leveranstid vecka 8. Kan tycka att det känns lite konstigt lång tid.?
av MB77
EMartler skrev:Hej på er!

Blev lite fundersam när jag läste om era leveranstider..

Jag beställde min XC60 AWD Summum classic edition den 9/11 och jag har fått leveranstid vecka 8. Kan tycka att det känns lite konstigt lång tid.?
Det är däromkring leveranstiden ligger nu, hämtar min nästa onsdag, 15 veckor efter beställning. Riktigt segt att vänta så länge...
av EMartler
Jo det är rätt segt att vänta så länge. Reagerade när jag läste att någon som beställde efter mig fick leverans 6v innan. Min sida har dock inte uppdaterats på Volvo sedan 9/11 så kanske blir en liten överraskning snart.. Hoppas kan man ju. :)

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
av Göte
EMartler skrev:Jo det är rätt segt att vänta så länge. Reagerade när jag läste att någon som beställde efter mig fick leverans 6v innan. Min sida har dock inte uppdaterats på Volvo sedan 9/11 så kanske blir en liten överraskning snart.. Hoppas kan man ju. :)

Riktigt surt att vänta och undrar varför vissa som beställt efter mig redan fått sina bilar, beställde min i slutet på september och den är inte ens byggd än. Undrar on det är något ovanligt tillval som gjort att det dragit ut på tiden, typ stora stereon. Vad har du för tillval på din?
av KrilleW
Göte skrev:
EMartler skrev:Jo det är rätt segt att vänta så länge. Reagerade när jag läste att någon som beställde efter mig fick leverans 6v innan. Min sida har dock inte uppdaterats på Volvo sedan 9/11 så kanske blir en liten överraskning snart.. Hoppas kan man ju. :)

Riktigt surt att vänta och undrar varför vissa som beställt efter mig redan fått sina bilar, beställde min i slutet på september och den är inte ens byggd än. Undrar on det är något ovanligt tillval som gjort att det dragit ut på tiden, typ stora stereon. Vad har du för tillval på din?
Min gissning är att det är ditt motoralternativ som är boven i dramat.
av EMartler
Oj det låter ju rätt märkligt.. Nej inget speciellt tillval tror jag,

Lastpaket
Delbart drag
Sensorer fram och bak
Backkamera
20" Titania fälgar

Sen lite annat smått & gott. Motorn är en D4 så den är nog inget ovanligt.

• 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 203

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]

... Vad köpte du för generator ... :-)[…]

Nästa elbil från Volvo?