Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
pelleplutt skrev:Lite OT, KrilleW, Göte samt ni andra som väntar på XC60, hur bestämde ni er för XC60 Classic kontra nästa generation XC60?

Flera anledningar. Dels är det en kostnadsfråga. En Classicmodell med mer utrustning som standard och dessutom awd och automat på köpet. Det gör den myxlet billigare än nya XC60 kommer bli. Min gissning är att den nya blir något dyrare än V90, vilket är galet mycket.

Den nya kommer dessutom dras med barnsjukdomar som alla nya bilar gör. Nuvarande XC60 är så nära på felfri den kommer vara, vilket är värt mer för mig än att betala överpris för nyhetens behag. Jag köper en ny XC60 om tre år när kampanjerna börjar komma och alla barnsjukdomar lagt sig istället :)
av MB77
För mej är det lätt, nya XC60 finns inte ännu att beställa, inte ens på bild. Så jag har ingen som helst aning hur den ser ut, när den kommer eller vad den kostar. Nuvarande XC60 med Summum +lite extra får man idag till ett hyggligt pris, samt man vet vad man får.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KrilleW
Nu ringde min handlare och berättade att bilen finns på plats hos dom 8)
av MB77
KrilleW skrev:Nu ringde min handlare och berättade att bilen finns på plats hos dom 8)
VA! Före min... det var snabbt då. Är ÅF precis vid hamnen eller :)
av KrilleW
MB77 skrev:
KrilleW skrev:Nu ringde min handlare och berättade att bilen finns på plats hos dom 8)
VA! Före min... det var snabbt då. Är ÅF precis vid hamnen eller :)
Haha, nä i Stockholm. Hoppas den inte är transportskadad efter stormen bara :)
av pelleplutt
Grattis! :D Glöm inte en bild-tråd i garaget så fort du har fått den, eller åkt till handlaren och smygtittat på den. :)
av KrilleW
MB77 skrev:Nu är det nära, i vecka 2 får jag hämta bilenBild

Vi kanske får syskonbilar då :) vart i landet bor du?

Jag hämtar min bil den 12:e.
av MB77
KrilleW skrev:
MB77 skrev:Nu är det nära, i vecka 2 får jag hämta bilenBild

Vi kanske får syskonbilar då :) vart i landet bor du?

Jag hämtar min bil den 12:e.
Hör hemma i Jönköpings trakten.
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 203

Utveckla frihjul kan inte ha varit svårt. De[…]

Om den sjuväxlade är en dubbelkopplingsl[…]

Generator laddar ej batteriet