Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MB77
KrilleW skrev:Gjorde den det idag, eller har du inte tittat statusen på några dagar?
Jag är så ivrig så jag går in och kikar flera gånger om dagen i väntan på status 3.
Det var idag som den gick till 3/4 :)
Ja nu är man rätt ivrig...
Det sura var att det ändrades till +1 vecka. Men det har hoppat mellan v2 och v3 flera gånger.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KrilleW
Gött, då vet jag att jag inte loggar in på min Volvo en gång i timmen i onödan :wink:

Min tillverkades några dagar efter din så jag får väl vänta ett par dagar till
av KrilleW
MB77 skrev:Då är det nog nära på din med.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Störigt, idag gick den upp från 2 till 3 veckors beräknad leverans.
av Göte
Min står kvar på 2 veckor med v3 som leveransdatum. Den har dock inte blivit tillverkad ännu, så jag misstänker att i morgon står det v5 istället. Undrar hur ofta båten med bilar går till Göteborg oxå.
av KrilleW
Göte skrev:Min står kvar på 2 veckor med v3 som leveransdatum. Den har dock inte blivit tillverkad ännu, så jag misstänker att i morgon står det v5 istället. Undrar hur ofta båten med bilar går till Göteborg oxå.
Ja, om den inte ens är tillverkad ännu så kommer den nog hoppa fram.
DFDS kör fraktfartyg med bilar varje dag mellan Gent och Göteborg. Högst
Oklart om Volvo anlitar dom och om de isåfall skickar över bilar dagligen.
av pelleplutt
Lite OT, KrilleW, Göte samt ni andra som väntar på XC60, hur bestämde ni er för XC60 Classic kontra nästa generation XC60?
Användarvisningsbild
av coachen
pelleplutt skrev:Lite OT, KrilleW, Göte samt ni andra som väntar på XC60, hur bestämde ni er för XC60 Classic kontra nästa generation XC60?
Har beställt en Kinect Edition och för mig är det enkelt, tycker nuvarande modellen är den snyggaste bilen Volvo har gjort :)
av Göte
pelleplutt skrev:Lite OT, KrilleW, Göte samt ni andra som väntar på XC60, hur bestämde ni er för XC60 Classic kontra nästa generation XC60?
Det var bra pris på Classic och den nyare med samma spec kostar säkert runt 70k mer, dessutom behöver jag ha en ny bil nu, den nya kanske kan beställas framåt sommaren med leverans på sensommaren vilket är alldeles för sent för mig. Vet inte heller hur den nya ser ut och det har snackats om lägre sitthöjd vilket jag inte gillar, och så det där med barnsjukdomar på nya bilar.

Enda nackdelen med Classic är lilla navigations skärmen samt onödig nummerknappsats, och cd spelare känns lite off, men jag byter kanske till den nya om 2-3 år istället.
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 203

Om den sjuväxlade är en dubbelkopplingsl[…]

Generator laddar ej batteriet

IMG_9841.jpeg Här är elschemat fö[…]

På 940 sitter en metallbox bakom hastighetsm[…]

Oljespec.