Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
grålle1 skrev:
grålle1 skrev:Jippiee.. preliminär leverans ändrades från v3 till v2 idag.... (sista dag för ändring var24/11, beställd 30/9).... men det kanske ändras tillbaka igen, får väl se..... drygt att vänta :roll:
Och idag gick min bil över till "byggd" (10v och 6dagar efter beställning) :D .... men att hoppas på leverans före jul/nyår är nog lite väl optimistiskt...
Och idag, 4 dagar efter att den gick över till byggd, ändrades status till "på väg till din Volvohandlare".. fortfarande dock 2 veckor kvar och leverans vecka 2 (Även om säljaren sagt att den kommer till honom 27/12 och vi bestämt leverans vecka 1).
av Favazza
KenZoo skrev:Bild

Är detta billigt?
Ingår vinterhjul + VoC + R-Design + Klimatpaket, 243,500:-
Tycker det ser riktigt bra ut, men jag är ingen expert :D
Användarvisningsbild
av fjohan82
I princip gratis för anställda...
av MB77
MB77 skrev:Nu så är den äntligen byggdBild, leverans vecka 2

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Va f*n nu hoppade den fram till vecka3...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Göte
grålle1 skrev:
grålle1 skrev:
grålle1 skrev:Jippiee.. preliminär leverans ändrades från v3 till v2 idag.... (sista dag för ändring var24/11, beställd 30/9).... men det kanske ändras tillbaka igen, får väl se..... drygt att vänta :roll:
Och idag gick min bil över till "byggd" (10v och 6dagar efter beställning) :D .... men att hoppas på leverans före jul/nyår är nog lite väl optimistiskt...
Och idag, 4 dagar efter att den gick över till byggd, ändrades status till "på väg till din Volvohandlare".. fortfarande dock 2 veckor kvar och leverans vecka 2 (Även om säljaren sagt att den kommer till honom 27/12 och vi bestämt leverans vecka 1).
Grattis, Vi hade samma beställning och sista ändrings datum och min är inte ens byggd än utan framflyttad en v till v3.
av tkntkn
Jag beställde bil 21/11, fått preliminär leverans v15 (senast uppdaterad 5/12). Sista datum för ändring av bilorder 15/2.

Hur lång tid tar det att bygga en XC60? Det är nästan två månader mellan det datum då jag gissar att de börjar bygga tills den är levererad, är det båt från Kina som gör detta?

Trots att man är medelålders så är det här med bilbeställningar och väntan förmodligen samma känsla som barnen upplever timmarna innan tomten dyker upp :)

Oavsett så ska det bli kul med Volvo igen, har kört BMW under många år nu. V40n är frugans och den lånar jag enbart för VOC värmaren när det är tidiga helgaktiviteter med barnen.
av KrilleW
Det går inte att utläsa när bilen tillverkas så du behöver inte oroa dig för att det är två månader där emellan iaf :)
Jag hade sista ändringsdatum 1/12 på min, och den kommer troligtvis byggas nu i dagarna, alternativt första dagarna i januari.
Själva byggandet tar bara någon dag, sen står dom i någon vecka (oftast) i väntan på leverans till handlaren, som sedan behöver någon vecka till för att fixa till bilen innan leverans till dig.
Om allt går som planerat så är det tre månader från brställning till leverans för min bil. Förstår att det är drygt för dig att vänta så länge...
av tkntkn
[quote="KrilleW"]Det går inte att utläsa när bilen tillverkas så du behöver inte oroa dig för att det är två månader där emellan iaf :)
Jag hade sista ändringsdatum 1/12 på min, och den kommer troligtvis byggas nu i dagarna, alternativt första dagarna i januari.
Själva byggandet tar bara någon dag, sen står dom i någon vecka (oftast) i väntan på leverans till handlaren, som sedan behöver någon vecka till för att fixa till bilen innan leverans till dig.
Om allt går som planerat så är det tre månader från brställning till leverans för min bil. Förstår att det är drygt för dig att vänta så länge...[/quote]

Vart byggs bilen, är det i Sverige?
  • 1
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 203
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]