Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Nu ska ju priset gå ner något för MY14 så det hamnar under 500k.. om man samtidigt satt i en D2:a eller annan billig motor kanske man hamnat på dryga 400k.. Då handlar det "bara" om kanske 100k extra från en vanlig bil. Jag tycker i allafall att det blir skillnad. Sen var ju första modellåret lite speciellt med typ all extrautrustning och klädsel o.s.v.. Så nog kommer man nog kunna komma ner i pris lite genom att erbjuda lite mer "vanliga" tillbehörspaket och en mindre motor.
av swemax
Leveransköplats 6914
byggvecka 27
Beräknad leverans vecka 31

Blir hyfsat jobbigt att vänta till vecka 40 när jag kan plocka ut den

Får väl svänga förbi handlarn lite då och då för att dregla lite
Användarvisningsbild
av joel80
Grattis (dreglar lite avundsjukt..)

Vad fick du ge? Har priserna gått ner något sen MY13?
Vad valde du för paket?
av swemax
Momentum
Powerblå
Driver support
Sportläder
Lastskyddsgaller (behövs eftersom kassetten till nätet stjäl så mycket plats och den är liten i skuffande ändå)
Laminerat glas
Fast drag (har haft delbart men det blir alltid sittande och dessutom är det ont om plats att förvara den)

Landade på lite drygt 530 efter rabatt
Användarvisningsbild
av joel80
Får man med någon slags 3-fasinstallation eller liknande i garaget/carporten? Tror jag såg nått sånt förra året i nån kampanj.. För att ladda lite snabbare hemma alltså.
av swemax
Tror man fick rabatt på nåt kit från Vattenfall i alla fall på 2013

Vet inte hur det är på 2014 då det Inte är aktuellt för mig

Finns nog att läsa om på hemsidan
Användarvisningsbild
av FSandstrom
joel80 skrev:Får man med någon slags 3-fasinstallation eller liknande i garaget/carporten? Tror jag såg nått sånt förra året i nån kampanj.. För att ladda lite snabbare hemma alltså.
Man får någon health-check gratis, som kollar om ledningarna är ok, typ. 3-fas, den kan väl bara ladda på 16A ändå?
av swemax
Japp 16A är max
Användarvisningsbild
av FSandstrom
PS. plats 2418, leverans v27 (men ÅF verkar önska ha den kvar någon vecka till, argh), blev en Caspian blå igen :-). Kul att någon annan också tog annat än electric silver
Användarvisningsbild
av FSandstrom
FSandstrom skrev:PS. plats 2418, leverans v27 (men ÅF verkar önska ha den kvar någon vecka till, argh), blev en Caspian blå igen :-). Kul att någon annan också tog annat än electric silver
:-(O)
Var på plats 2100 i morse, nu 3568 och leverans v28
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 23
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]