Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
Nej listan är inte uppdaterad, min telefon fanns inte med men den gamla versionen fanns med. Ska bli spännande och se om det fungerar om ca en vecka.
Användarvisningsbild
av hållundan
Bilnörden skrev:Nej listan är inte uppdaterad, min telefon fanns inte med men den gamla versionen fanns med. Ska bli spännande och se om det fungerar om ca en vecka.
Vad har du för lur?
Användarvisningsbild
av hållundan
Bilnörden skrev:Se Xperia neo V
Okej, bara att hålla tummarna för att det funkar då. Verkar ju oerhört nyckfullt det där med kompabilitet och i synnerhet stödet i luren/bilen för AVRCP, vilket är det jag stör mig på mest. I övrigt funkar det ju kanon med telefonbok, uppringning och övriga funktioner.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
hållundan skrev:
Bilnörden skrev:Se Xperia neo V
Okej, bara att hålla tummarna för att det funkar då. Verkar ju oerhört nyckfullt det där med kompabilitet och i synnerhet stödet i luren/bilen för AVRCP, vilket är det jag stör mig på mest. I övrigt funkar det ju kanon med telefonbok, uppringning och övriga funktioner.
Undra om det kan vara så att Volvo inte hunnit med att få Android 4 (har ju det på den) helt kompitabel med bilen, iom att SG III inte fungerade. Kanske kommer senare. ÅF kanske har en mer uppdaterad lista, får kolla med dom ikväll.
av MrNorth
Lite offtopic kanske men är det någon som vet hur detta med Sensus fungerar? Hur vet man när det kommer en ny version, vilka nya features som ingår samt när man kan få den uppdaterad? Jag jämför med ex Android Marketplace när man får meddelande i tlefonen att en ny version finns, samt vilka features/buggfixar som den löser.

Är bilmarknaden fortfarande hopplöst efter? Jag har använt sensus lite sporadiskt, och kan konstatera att det finns en del att göra ändå innan man når "premium" :) Och saker som Iphones och spotify uppdateras ju ständigt, och där måste väl sensus hänga med också?

Jag förutsätter jag får info om detta i Service 2.0... där ska fria mjukvaruuppdateringar ingå...

S
av grålle1
Beroende på vilken tekniker du får/har..... Väldigt olika!
av grålle1
Första stället du får info om nya uppdateringar är nog för övrigt just här.... på forumet! :D :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
waspman skrev:En dum fråga, men måste man ha något särskilt tillval för att få Sensus V3.0? Har bara 5" skärm i min, den var på service förra veckan.
Har du fått löst de nya trip parametrarna under my car?
Jag hade inne min förra veckan och mjukvaran uppdaterades i enlighet med Service 2.0
Biltesplinget är påtagligt men jag saknar tripinformationen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Dessutom är det alltså så att när Volvo säger att de uppdaterar mjukvaran i bilen vid service, så menar de de mjukvaror de tycker är roliga att uppdatera, i bästa fall, och där ingår inte ICM, vilken innehåller Sensus.

Därför får man inte nya Sensus om man inte klagar på nåt, och då ska man förstås ha garanti på bilen för att få det fixat utan extra kostnader. Min radio hängde sig, så det var lätt. Och det hjälpte med nya versionen.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 30

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016