Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FSandstrom
Men det är ju rätt drygt när man i en laddhybrid har satt timers och enda sättet (mig veterligen) att ta bort det är via VoC, då kan man inte ladda bilen , suck :(
Användarvisningsbild
av joel80
I "vanliga" VOC kan man ju ta bort eller ändra timers i bilen också... går inte det i en D6a? Förstår att det e annorlunda med timer för laddning än för värmaren, bara tänkte att det vore smart om dom fixat det så. :)
av PFA
Position och andra funktioner verkar fungera på min bil. Ja, förutom timern till värmaren då, men det får bli bättring på det till hösten. Säljaren tyckte det kunde vänta :)
Användarvisningsbild
av Perra83
PFA skrev:Position och andra funktioner verkar fungera på min bil. Ja, förutom timern till värmaren då, men det får bli bättring på det till hösten. Säljaren tyckte det kunde vänta :)
Nej varför vänta? Helvete så arg du blir i höst när första kylan kommer och bilen är isig och kall.
Användarvisningsbild
av Guligan
Bra att läsa om dessa problem här. Min VOC ligger nu ca 2 dygn efter i uppdateringarna, så nu kan jag sluta skylla på att min iPhone är saggig.
Användarvisningsbild
av mgmannen
Idag fick jag tre dagars resor registrerade. Men sista resan mellan affären och hem klarade VOC inte av. Taskig täckning där jag bor? Men det har funkat i ett år hittills...
Användarvisningsbild
av FSandstrom
joel80 skrev:I "vanliga" VOC kan man ju ta bort eller ändra timers i bilen också... går inte det i en D6a? Förstår att det e annorlunda med timer för laddning än för värmaren, bara tänkte att det vore smart om dom fixat det så. :)
Inte vad jag hittar på menyerna i alla fall :-). Man kopplar det dessutom till en plats vilket är grymt bra då vi har effektbaserad avg i kommunen, men är man på andra platser vill man ladda. Man kan dock inte sklilja på helg / vardag i schemat så vill man ladda utanför schemat är det bara att använda appen. Detta under förutsättning att VoC fungerar förstås (den hittar helgens resor, men inte dagens. Dörrarans status uppdateras men inte positionen). Jag hoppas de får koll på läget tills torsdag då jag vill ladda bilen på dagen igen...
av PFA
PFA skrev:Position och andra funktioner verkar fungera på min bil. Ja, förutom timern till värmaren då, men det får bli bättring på det till hösten. Säljaren tyckte det kunde vänta :)
Perra, du har ju naturligtvis helt rätt. Är bara så less på det. Det finns ju trots allt lite annat att göra här i livet. Min säljare är bra på många sätt men så förbannat nonchalant på andra sätt. Som jag beskrivit tidigare i tråden så har jag varit inne ett par gånger med bilen. B la har deras så kallade VOC-"expert" fått ta hand om fallet. Denne expert omtalades bland sina kollegor vara den på företaget som är mest intresserad och kan mest om VOC och de olika problem som uppkommer. Han påstod sig själv lösa 9 av 10 fall. Det 10:e olösta skickades på remiss till Volvo. Typ. Men är han expert så var Winston Churchill min farfars far. Och intresset? Tja, svalnade väl ungefär lika snabbt som en rostemacka...och så fort expertkunnandet inte längre räckte till (ja, det gick ganska snabbt) så var det precis som om vederbörandes emailklient drabbades av en plötslig tsunami och gjorde reply-knappen fullständigt obrukbar.

Så jag var väl det 10:e fallet då. Men något mer har jag inte hört. Och som sagt, när jag påtalade problemet för säljaren, som fått Cc på en del av mina email till experten, till vilken jag efter mitt besök har skickat screenshots från appen och pedagogiskt förklarat hur skiten betett sig, så var det som att säljaren inte alls kände till detta. Efter att jag påvisat problemet för honom live....(ja, han förstod ju så klart inte heller...och han hade ju dessutom en android-lur) så tyckte han att jag kunde vänta till hösten, för "det kommer väl förhoppningsvis en uppdatering på appen som löser problemet".

:)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]