Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lagerpe
OK, tack för det! Jag kommer nog att vara lite försiktig här och inte köpa en billig DVD på internet som är till en XC60 MY -09. Jag får nog ta mig till en ÅF och betala Volvo-priset... :(
Tack för hjälpen!
av Robertson
Jag fick skivorna igår och inläsningen har hållit på i ungefär 2,5 timmar och är bara på skiva 2 än så länge. Undrar hur de konstruerat hela apparaten när det tar så lång tid att läsa in 4 DVD-skivor. Vid långsammaste läsningshastighet (1x, 4.7 GB i 10.5 Mbps) så tar det ca 1 timme för en hel skiva, vilket inte ens det uppnås...

Off-Topic - Är det någon som vet vad det sitter för typ av lagringsenhet i GPS:en? Jag tycker mig höra en vanlig traditionell hårddisk starta upp när jag slår på tändningen.
Användarvisningsbild
av johnse
Jag har inte prövat inläsningen från skiva själv, men som programmerare kan jag tänka mig att det handlar om mer än bara kopiering av data. Till att börja med är datan säkert komprimerad och dessutom kan man tänka sig att den passar på att göra optimeringar av olika former, till exempel att cacha kartbilder och indexera avfarter och vägar.

Utan att veta vilken typ av processor och minne det sitter i bilen har jag ändå svårt att tro att den klarar av att läsa in datamängder på ~20 GB varje gång du startar bilen, så det måste nog till olika former av datatuggande i förväg. :)
av Tobbev
För mig tog det runt 4 timmar, men det verkar som att det tar ett tag innan själva kopieringen startar (den skall kanske verifiera filer innan den kopierar etc) så att köra korta sträckor ökar nog på tiden avsevärt. När jag körde lite längre så läste den in en skiva på 45 minuter ungefär.
av Steff 99
Har lyckats få in de två första skivorna, precis startat den tredje, men det är segt, har använt 3,5 timmar hitills och det ser ut att vara några timmar kvar... :(
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har inga skivor fått än (fast min är ju en 2012 - vet inte om det är dags redan), men jag inser att man får ta semester och bara köra bil i några dagar när det blir dags!
av Steff 99
Är lite förvånad över vilken version som fanns på de nya skivorna

System 0930
Kart. V30.11.03

Vad jag fattat så skall det vara System 0997 för att få in POI. såsom fartkameror
Det saknas fortfarande på den nya systemverionen som jag har på mina nya skivor...är det så för er övriga också ?
Användarvisningsbild
av apersson850
Min har programvaruversion 0993 från fabrik. Där fungerar själva MyPOI, men inte med rätt ikoner.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 29

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]