Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FJPolestar skrev:
Torslanda skrev:
FJPolestar skrev:Min bil låg i steg 2 i 10 dagar :D . Nu undrar jag hur fort det går från steg 7 till steg 9?
Byggs XC60 i Gent?
Min bil hoppade in i steg 2 idag. Hur lång tid tog steg 3-7 sedan?
Det tar bara 1 dag :D
Låter ju lysande :) ska bli intressant att se om kommande steg håller samma tempo som era XC60 (iom att jag väntar på en V60 som ju byggs i Gbg), särskilt de steg som avhandlar transport etc... Man e ju lite sugen på att plocka ut den snart va :D
Idag hoppade min vidare till steg 8. Nu är det bara att hoppas att transporten till Sverige går snabbt... :D

Blir jag den första som hämtar ut en XC60 MY12 här på forumet?
Hmmm.. Uppdatering. Jag har nu fått regnr och när jag slår på det i trafikverkets "Uppgift på fordon" står det "Fordonsår 2011". Betyder det att det är en MY11b?

/ Jacob
En del har tur. Jag beställde en flamencoröd xc60 D3 v9 (28 februari). I mitten av april fick jag besked att jag måste ändra färg på grund av Japankatastrofen. Den 29 april, vecka 17, ändrade jag till en Ocean Race. Det visade sig att det blev en ny beställning (utan att jag fick besked om detta). Preliminärt leverans vecka 37 (andra veckan i september), över sex månaders väntetid. (N) /hassefrasse
lindeco skrev:En del har tur. Jag beställde en flamencoröd xc60 D3 v9 (28 februari). I mitten av april fick jag besked att jag måste ändra färg på grund av Japankatastrofen. Den 29 april, vecka 17, ändrade jag till en Ocean Race. Det visade sig att det blev en ny beställning (utan att jag fick besked om detta). Preliminärt leverans vecka 37 (andra veckan i september), över sex månaders väntetid. (N) /hassefrasse
Råkade ut för precis samma sak. Beställning 11 april av flamencoröd V60 och sedan byte av färg 26 april och preliminärt leverans vecka 37. Mitt hopp är att det bara är en standardtid på 20 veckor från orderläggning som satts och att det kommer att ändras. Fast det hoppet minskar vartefter som veckorna går och inget händer :(

Det är ju inte för att få en ny vinterbil som man gör ett bilköp på våren!
Min bil (XC60 DrivE Summum MY12) gick till leverenssteg 2 2011-05-17, och sedan direkt till steg 7 igår 2011-05-25, alltså totalt 8 dagar. Prel. leverens ändrades samtidigt från v.27 till v.24. Bekräftade med ÅF att bilen förväntas levereras till dom v.23, därefter eftermontering, polering osv. Vilken sommarpresent med 3 veckor tidigare leverans :wink: :wink: :wink:
lindeco skrev:En del har tur. Jag beställde en flamencoröd xc60 D3 v9 (28 februari). I mitten av april fick jag besked att jag måste ändra färg på grund av Japankatastrofen. Den 29 april, vecka 17, ändrade jag till en Ocean Race. Det visade sig att det blev en ny beställning (utan att jag fick besked om detta). Preliminärt leverans vecka 37 (andra veckan i september), över sex månaders väntetid. (N) /hassefrasse

Men det är väl ändå lite skillnad på att bara byta färg och byta till en Ocean Race. Så några 6 månaders väntetid tycker jag är lite överdrivet. Dock borde din säljare ha informerat dig om detta. Hade du bara ändrat färg, hade bilen förmodligen stått på din uppfart nu.
Okej, glada nyheter... Bilen har tydligen levererats till handlaren redan igår och jag kan hämta den imorrn kl 15... Bilder kommer, förhoppningsvis kan jag reda ut lite frågetecken kring färg på avgasrören och hur ratten ser ut!

8)

Från mardrömsbesked som "leverans i juni" till leverans v20. Ganska bra betyg. Min volvo säger forfarande v23.

/j
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 45

@Affan33 , Prydligt :) Men ja, det kan väl i[…]

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]