Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Rydde1 skrev:Jag har märkt att på iPhone kan det hjälpa att dubbelklicka på knappen o dra appen uppåt så den inte ligger aktiv längre och sedan starta appen igen....Fick just meddelandet att min Volvo inte kunde kontaktas, drog appen uppåt, startade den igen och det funkade som det skulle
Ja, det har jag också märkt kan hjälpa att avsluta VOC appen och sen starta den igen (ibland får man prova flera gånger) så den får kontakta bilen igen. Nån enstaka gång har omstart av telefonen också hjälpt.

/Bo
Användarvisningsbild
av Perra83
VOC i V60:n funkar fint men det var C30:n som jag var in på först och kollade och där va inte allt rätt. Det är väl snöovädret som ställer till det :wink:
av PFA
Efter den nollställning ÅF gjorde av styrenheten igår så verkar nu timern fungera. Det gick även att blinka bilen med appen (dock var den knappen därefter inaktiverad), och bilen befinner sig på rätt plats enligt kartan. Får se hur länge detta håller.

Bem, håller med dig. Det är väldigt svårt, eller omöjligt, att veta var grundfelet egentligen finns.
av Rydde1
Problemen fortsätter, nu får jag varje gång avsluta appen innan jag får kontakt med bilen. Irriterande detta! Någon mer med samma erfarenhet?
Användarvisningsbild
av Phyxius
Rydde1 skrev:Problemen fortsätter, nu får jag varje gång avsluta appen innan jag får kontakt med bilen. Irriterande detta! Någon mer med samma erfarenhet?
Japp, samma sak för mig sen någon vecka tillbaka. Loggar ur för att sen logga in igen så får jag kontakt. Sjukt irriterande!!
av PFA
Jag får kontakt, men har samma "problem" som innan (trots att jag ovan skrev att det verkade fungera efter ÅF's nollställning av styrenheten). Det går helt enkelt inte att ställa timern. När jag ställt in tiden så laddar den en lång stund. Enda valet jag har när den sedan slutat ladda är att avbryta och då står det naturligtvis att timern ej är inställd. Ändå startar värmaren på morgonen. Logiskt, eller hur?

ÅF hör inte av sig mer trots att jag återigen påpekat att det inte fungerar.
av CHSC
I knappt två veckor fungerade voc via appen felfritt, men sedan igår går det inte att få kontakt med bilen. Verkar som att vissa delar, låsning bland annat uppdateras men resor och plats är fel.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
Brainys V60

Glad i hågen så får bilen sin v&[…]

Jag förstår inte riktigt vad som ä[…]

Spärr är inget nytt på Volvo, de h[…]

Trasig Renault Scenic