- sön 12 aug 2012, 14:18
Undrar om det är bluetooth modulen som behöver updatering...detta händer mig också ibland.
Moderator: Moderatorer
apersson850 skrev:Just efter uppdatering till 3.0 började RDS byta station längs vägen, hela tiden. Tidigare hände det att den hängde sig. Då fungerade inte pilknapparna heller. Du har inte stängt av automatiken, väl, för det kan man?Måste ta och kolla inställningarna igen, för något konstigt är det, inga trafikmeddelanden alls och noll RDS, kan nog vara lite SBS där :lol:
Telefonen händer mig också att den ibland inte är överens med bilen om ifall det finns täckning eller ej.
Raymond skrev:Bra beskrivit nod35, presis så det är. Om det är bil med garanti går det ju an at fråga kunden lite ledande om alt ang. sensus fungerar som det skaDå borde ju verkilgen de sista fem procenten kunna få det de betalar för. För min egen del fans det endast en anledning till att jag tecknade serviceavtal på tolvan, och det var att det ALLTID ingick mjukvaruuppdateringar, för byta olja och kupefilter kan jag lika gärna göra själv, men mjukvaran blir lite svårare.Men som det varit nämnd tidigare, 95% av kunderna bryr seg inte om programvaror hit og dit, enda dom bryr sig om är att grejerna fungerar.
nod35 skrev:Hej!Det är inte alltid det finns betydande förändring i ny programvara men det står tydligt att det ingår fria uppdateringar till senaste mjukvaran.
Att Volvo gått ut med information om att ALL programvara skall uppdateras vid service är nog en tolkningsfråga tyvärr. "Därför ingår uppdateringen till den senaste mjukvaran i Volvo Service 2.0"
Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]
Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]