Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Jag håller nog även jag 5-serien snäppet över A6. Men det är å andra sidan i de 2 främsta i sin klass enligt mig. Men drivlinan som var i Audin var bland det trevligaste jag kört. Det tillsammans med en modern och snygg interiör bidrog till det klart positiva helhetsintrycket jag fick av bilen.

Nej, A6 är ingen konkurrent till S60. Det är A4 som är dess konkurrent. Det var mer bara för att det var på tal tidigare.

Och mellanmjölkens konung måste väl ändå ohotat vara V70? ;-//
av Arese
Amli skrev:Jag dammar av den här gamla tråden... Nu ser det ju onekligen ut som S/V60 på allvar kan konkurrera med det mer kraftfulla tyskarna! Den här lär bli en höjdare. Men vi kan kanske även här direkt avfärda att en S60 T6 AWD i standard utförande skulle göra 0-100 sprinten på under 6 sek som vissa vill göra gällande ;-//

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml

Och som svar på mitt inlägg ovan... Jag körde nya Audi A6 3.0TDI Quattro idag och ja, den var en höjdare!!!
Oroa dig inte Amli, när rattlåsracingeliten här på forumet får tag i en T6 Polestar lär de klocka den på 4,5 sek 0-100..... :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Amli skrev:...S60 T6 AWD i standard utförande skulle göra 0-100 sprinten på under 6 sek som vissa vill göra gällande ;-//
Fast Bilsport mätte ju en orginal. Var det inte 5.96s till 100 dom fick då?

Edit: En elak men väldigt effektiv metod är att ha automaten och DSTC i sportläge, vänsterfoten på bromsen, högerfoten på gasen, varva upp och sedan släppa bromsen.
av viktore
XC90_Executive skrev:
Amli skrev:...S60 T6 AWD i standard utförande skulle göra 0-100 sprinten på under 6 sek som vissa vill göra gällande ;-//
Fast Bilsport mätte ju en orginal. Var det inte 5.96s till 100 dom fick då?

Edit: En elak men väldigt effektiv metod är att ha automaten och DSTC i sportläge, vänsterfoten på bromsen, högerfoten på gasen, varva upp och sedan släppa bromsen.
Korrekt.
Att dra slutsatser om någon tiondel hit eller dit, utifrån vad TVs redaktör uppmätt vid ett tillfälle känns som att greppa efter halmstrån. Det räcker med en halvdålig start för att radera ut den lilla tidsförbättring på 0-100 intervallet som 20hk och 30nm ger.
av Arese
Det är ju precis det här som är problemet med acc-mätningar. Olika omständigheter och metodiker ger olika resultat. Dock; har man många tester som visar tider i samma härad så är det ju mer troligt att en bil faktiskt klarar just dessa tider.

Körde S60 T6 i Sälen härom veckan igen och det är inget tvivel om att den går bra. Tycker dock det är synd att den inte går att få med manuell låda.

Mvh
Arese

Ps. Jag får även passa på att tacka för tipsen kring mitt nästa bilval i den här tråden och kan härmed meddela att en 535i Touring är beställd. Med automatlåda. Fyller 34 i år.....
av viktore
I TV artikeln nämner man också en 350hästars optimering, blir den verklighet skulle jag kunna leva med geartronic.
Fram till dess att all info om MY12 blivit officiell sitter jag också och hoppas på manuell låda till MY12..
av Arese
Tack XC90!

Titansilver med M-packe samt 19". Blir nog ganska bra, lagom pigg men ändå praktisk när hela familjen är ute och åker.... Inte lika kul som en trea dock.
av Steff 99
535i, där ligger 3:an i lä, tänk på att du är i en mogen ålder, då skall man ha en familjeracer

Grattis till en underbar bil med rätt motor.
av Amli
Grattis Arese till en fantastiskt fin bil! Den bilen väcker ett svårt habegär för mig... Nästa bilbyte kanske... ;-//

Det skulle vara klart intressant om Polestar skulle peta i 350hk i T6. Då blir det nog rätt svettigt rent prestanda mässigt för S4:an och gänget.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]