Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattevolv
Beställt en Xc60 D4 awd summum så nu går man i väntans tider!
Preliminär lev. Vecka 28
Uppdateras det på min volvo sida när de börjar bygga bilen?
Hur brukar det stämma med preliminär lev. Vecka?
av jakupov
Hur lång tid brukar det i regel ta från Steg 2/4: Byggd i Gent till själva leveransen? Beställde en XC60 R-Design Classic v14 och fick på förhand leveransvecka v27, som sedan förlängdes till vecka 28 (troligtvis pga underleverantören som strejkade en dag). Men nu idag så skall den vara byggd i Gent. Kan jag få den inom två veckor måntro?
av Fleshgear
jakupov skrev:Hur lång tid brukar det i regel ta från Steg 2/4: Byggd i Gent till själva leveransen? Beställde en XC60 R-Design Classic v14 och fick på förhand leveransvecka v27, som sedan förlängdes till vecka 28 (troligtvis pga underleverantören som strejkade en dag). Men nu idag så skall den vara byggd i Gent. Kan jag få den inom två veckor måntro?
beställde med v14.. kom i steg 2/4 förra fredagen och idag kom den till steg 3/4 : På väg till .. pratade med ÅF i onsdags och han "lovade" mig bilen v23, så vi får väl se vad som händer
av jakupov
Fleshgear skrev:
jakupov skrev:Hur lång tid brukar det i regel ta från Steg 2/4: Byggd i Gent till själva leveransen? Beställde en XC60 R-Design Classic v14 och fick på förhand leveransvecka v27, som sedan förlängdes till vecka 28 (troligtvis pga underleverantören som strejkade en dag). Men nu idag så skall den vara byggd i Gent. Kan jag få den inom två veckor måntro?
beställde med v14.. kom i steg 2/4 förra fredagen och idag kom den till steg 3/4 : På väg till .. pratade med ÅF i onsdags och han "lovade" mig bilen v23, så vi får väl se vad som händer
Okej, får väl hoppas på att bilarna kommer så fort som möjligt. ;-// Leveransen och hur fort man får bilen verkar påverkas mycket av olika omständigheter .
av BennyL
Hurraa, leveransbesked!
Kan få hämta bilen på torsdag men av olika anledningar så blir det först på tisdag om två veckor.
Beställd V11 och möjlig leverans V22 som blir V24

...fast från V60 T5 till V60cc D3... :roll:
av jakupov
Nu är bilen påväg till återförsäljaren enligt Min Volvo men ÅF hävdar att bilen fortfarande skall bli en Juli-leverans. Vad det är som skall ta 5-6 veckor har jag ingen aning om. Jag tror att jag får ringa och fråga vad fan det hela handlar om. :roll:
av Ljungan
Beställde en V60 Momentum Business Pro v. 20, leverans v. 26 enligt ÅF (hyfsat snabba ryck känns det som). När jag loggar in på Min Volvo stod det förra veckan leverans v. 28 och idag ändrades leverans till v. 29. ÅF håller dock fast vid v. 26. Någon som har erfarenhet av vem som brukar ha rätt!?
av Mattevolv
sparveyhecter skrev:Hur lång tid tog det för er att få inlogg till Min Volvo efter beställning?
Jag kunde logga in samma dag som jag beställde bilen. Beställde xc60 classic v20. Åf trodde leverans v27, men på min volvo står det v28.
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 203
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]