Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knivkoping
tripledes skrev:Och där ändrades status på minvolvo till "byggd i Gent" och leverans en vecka tidigare till v19.
Jag visste att det skulle löna sig att börja gnälla här på forumet :D
Lyckans ost, min blev senarelagd en vecka! ...däremot är den på väg till ÅF nu och jag tror den kommer dyka upp innan beräknad leveransvecka ;)
Användarvisningsbild
av Derank
fins ingen logik i det där systemet, min stod som order lagd i 10v el så, men lev vecka stämde, om du kontaktar ÅF ser de i deras system när bilen beräknas vara hos ÅF och då kan du lägga på 1-2v ungefär
av Blimmet
lilliz66 skrev:Nån som vet när den brukar ändras från byggd i gent till leverans till åf? Har haft så nu i 6dagar

Min V40 R-d ändrades måndag 18/4 till byggd i gent.
På onsdagen var jag hos åf och frågade om de hade fått någon preliminärt datum då Volvos hemsida uppdaterar så pass dåligt.
Vad han kunde se skall den komma in i morgon, 25/4, dock att man skall ta det med en nypa salt då mycket handlar om transport från hamn till åf.
På torsdagskvällen, 21/4 ändrades det på Volvos sida att den är på väg till åf.

Nu får man hålla tummarna att resten går fort.
Får jag besked imorgon är den totalt 3 veckor tidigare än beräknat.
Mvh. Andreas.
av ned1
ÄNTLIGEN

Leveransstatus
Följ din leveransstatus
3 veckor kvar

Leverans beräknad vecka 20
Status

Steg 2/4:
Byggd i Gent

Måste ha stått först i kön. fick reda på att XC60 classic började tillverkas igår
av tripledes
tripledes skrev:Och där ändrades status på minvolvo till "byggd i Gent" och leverans en vecka tidigare till v19.
Jag visste att det skulle löna sig att börja gnälla här på forumet :D
Bilen är fortfarande i Gent på "programmering, regntest och start". Leveransvecka hoppade tillbaka till v20 under några dagar men är nu på v19 igen.
Nu går dagarna långsamt...
av lilliz66
Äntligen fick jag att den är på väg till återförsäljaren!! Hoppas de går fort nu, sjukt trött på att vänta :P

Nån som beställt v5 och fått leverat? Xc60?
Användarvisningsbild
av mane
lilliz66 skrev:Äntligen fick jag att den är på väg till återförsäljaren!! Hoppas de går fort nu, sjukt trött på att vänta :P

beställde också V.5 men den är fortfarande bara Bygg i Ghent
av marh
mane skrev:
lilliz66 skrev:Äntligen fick jag att den är på väg till återförsäljaren!! Hoppas de går fort nu, sjukt trött på att vänta :P

beställde också V.5 men den är fortfarande bara Bygg i Ghent
Jag beställde v.5 och bilen kom till handlaren igår. Den stod som byggd i Gent fram till igår och står nu som påväg till handlaren, det är fördröjningar i systemet.
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 203

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi